„3-4 linguri de TĂRÂȚE pe zi subțiază TALIA” – dr. Eugen Giurgiu

Doctorul biolog Eugen Giurgiu făcea această remarcă într-un interviu acordat revistei „Leacuri și Rețete Mănăstirești”. Studiile au confirmat faptul că persoanele care consumă multe cereale au un risc mai mic de adipozitate abdominală.

Persoanele mai slăbuțe sunt mai avantajate, spunea doctorul Giurgiu. Oamenii gurmanzi au o speranță de viață mai mică decât cei mai slabi, care se hrănesc puțin și sănătos.

tarate-slabire

Îngrășarea excesivă poate duce la apariția sindromului metabolic, o dereglare metabolică generată de depunerea de grăsime (țesut adipos) la nivelul abdomenului.

„Dacă ai 80 de cm în talie, e deja o problemă, pentru că poți face diabet , ateroscleroză, hipertensiune arterială și multe alte boli.”

Cercetătorii de la Universitatea Tufts din Boston citează importanța consumului de alimente bogate în fibre în reglarea greutății corporale. Aceștia au realizat un studiu pe 177 de bărbați și 257 de femei cu vârsta cuprinsă între 60 și 80 de ani.

Au constatat că aportul mare de cereale integrale fost asociat cu un procent mai mic de greutate și grăsime corporală. Cerealele rafinate nu au produs aceleași beneficii.

Datele din studiile epidemiologice anterioare susțin de asemenea că persoanele cu vârsta medie care consumă multe cereale integrale au un indice al masei corporale mai mic și o cantitate mai mică de obezitate centrală. Mai mult, au șanse mai mici să se îngrașe decât persoanele care consumă cereale rafinate.

Fibrele alimentare din cereale au efecte protectoare împotriva mai multor boli cronice: sindrom metabolic, diabet de tip 2, boli cardiovasculare fatale și non-fatale, cancer de colon, cancer de sân, obezitate, afecțiuni gastrointestinale.

În acest studiu, principalele surse de cereale integrale au fost pâinea neagră (40%), mic-dejun rece pe bază de cereale (33%), cereale fierte la micul-dejun (19%), orez brun (7.5%).

Tărâțele de grâu, de ovăz și de alte cereale integrale conțin foarte multe fibre, care ajută la reglarea tranzitului, la scăderea colesterolului și a greutății corporale.

O porție de tărâțe la micul-dejun ne oferă sațietate mult mai rapid și ne ține sătui mai mult timp. Dacă obișnuiți să consumați cerealele cu lapte, alegeți un lapte vegetal, care are mai puține calorii decât laptele de vacă. Îndulciți cu miere sau fructe, nu cu zahăr.

Pentru a slăbi, cel mai eficient este însă apa de tărâțe. Tărâțele se pun la înmuiat într-o cană cu apă și se lasă până a doua zi, când se bea lichidul strecurat, iar tărâțele se pot amesteca în iaurt, miere de albine, salate sau alte preparate sănătoase.

Tărâțele de grâu sunt de asemenea bogate în minerale, compuși polifenolici și carotenoide (antioxidanți), vitamina E, acid ferulic, melatonină și aproape toate vitaminele din complexul B, mai puțin B12.

Autoritatea Europeană de Siguranța Alimentelor a aprobat recent beneficiile consumului de tărâțe de grâu pentru sănătatea gastrointestinală.

Surse articol:
1. http://www.livestrong.com/article/312150-the-all-bran-diet/
2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2744616/
3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3507301/
4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3145818/

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *