Părintele Ilie Cleopa Despre Căsătorie, Adulter, A Doua Căsătorie

Sfaturile Părintelui Ilie Cleopa sunt temelii puternice pe care s-au clădit şi se clădesc multe căsătorii reuşite. Şi aceasta pentru că pildele sale sunt întemeiate pe credinţa creştină autentică, o credinţă care nu se supune compromisurilor inventate de societatea actuală.

Taina Căsătoriei a fost orânduită de Dumnezeu încă de la facerea lumii. Căci făcând Dumnezeu pe Adam, a văzut că acesta era singur, şi a hotărât atunci să-i facă un ajutor potrivit. Şi îndată a făcut Dumnezeu pe femeie, luând din oasele şi din carnea lui Adam, potrivit chipului şi asemănării Sale. Atunci Dumnezeu a privit asupra lor şi i-a binecuvântat zicând: „Creşteţi şi vă înmulţiţi!”

Părintele Ilie Cleopa Despre Căsătorie, Adulter, A Doua Căsătorie

Binecuvântările căsătoriei

Această binecuvântare a primilor oameni de a însoţi unul cu altul pe care o avem de la întemeierea lumii este ceea ce astăzi numim Cununie, sau Căsătorie. Potrivit acestei binecuvântări, putem spune că Adam şi Eva au fost cununaţi direct de Dumnezeu. Şi aceasta a făcut-o Dumnezeu înainte ca Adam şi Eva să se însoţească trupeşte, înainte de a fi împreună, tocmai pentru ca legătura lor să nu fie una de desfrânare, ci una sfânţită prin taina binecuvântării Sale ca Părinte Ceresc şi Creator.

A doua binecuvântare a fost făcută de Iisus Hristos, la nunta din Cana Galileii, când, prin prezenţa Sa la nuntă, a arătat că aprobă unirea celor doi. Mai mult, aici a făcut şi prima Sa minune, prefăcând apa în vin, arătând prin aceasta că cei căsătoriţi pot găsi mereu sprijin la Dumnezeu în momentele dificile.

Despre adulter

În Vechiul Testament, Legea lui Moise îi permitea bărbatului să îşi lase soţia pe care o avea şi să aleagă pe alta, dându-i primei soţii o carte de despărţire. Însă venind în lume Iisus Hristos – Înţelepciunea şi Cuvântul lui Dumnezeu Întrupat, Legea lui Moise s-a schimbat printr-o lege nouă, o lege a credinţei, întemeiată pe dragoste.

Era evident că legea veche avea un beteşug. De aceea a zis Iisus: „Oricine îşi va lăsa femeia, afară de pricină de desfrânare, o face să săvârşească adulter, şi cine va lua pe cea lăsată, săvârşeşte adulter.” Căci pentru aceea a lăsat omul pe tatăl său şi pe mama sa şi s-a însoţit cu femeia lui, pentru a fi amândoi un trup. Aşa încât nu mai sunt doi, ci unul. Deci ce a unit Dumnezeu, omul să nu despartă. Prin aceasta, Iisus a ridicat căsătoria la o treaptă mai înaltă, făcând din ea o taină de mântuire.

Simbolurile nunţii

Partea văzută a tainei nunţii se regăseşte în fragmentul „Se cunună robul lui Dumnezeu … cu roaba lui Dumnezeu…”, arătând prin aceasta că ambii candidaţi la căsătorie sunt fii supuşi ai lui Dumnezeu, care au nevoie de ajutorul Lui în formarea familiei şi dăinuirea în pace şi fericire.

Părintele Ilie Cleopa Despre Căsătorie, Adulter, A Doua Căsătorie

Căsătoria presupune depunerea unor voturi de iubire necondiţionată, de fidelitate, devotament şi responsabilitate. Încununarea, schimbarea inelelor şi gustarea din vin sunt simboluri care atestă forţa binecuvântării Domnului şi sfinţenia pe care se întemeiează căsătoria şi familia. Datorită acestor încununări, căsătoria se mai numeşte Cununie.

• Cununile care se pun pe cap semnifică de fapt cununa virtuţilor pe care mirii trebuie să le dobândească.
• Legarea reprezintă unirea mirilor într-un singur trup.
• Schimbarea inelelor sau verighetelor simbolizează credinţa şi dragostea eternă dintre soţi, care nu trebuie să se sfârşească niciodată, întocmai cum arată infinitatea formei inelului.
• Gustarea din vin reprezintă promisiunea convieţuirii mirilor în armonie, la bine şi la rău

Despre recăsătorire sau căsătoria a doua

Părintele Cleopa spunea că în cazul în care unul din soţ moare, celălalt este liber să se căsătorească din nou. Acesta nu va săvârşi nici un păcat recăsătorindu-se. Ci mai mult se va considera păcat dacă va trăi în concubinaj cu o nouă persoană. De aceea Biserica spune că cei care trăiesc necununaţi trăiesc în preacurvie, deoarece nu sunt cununaţi şi binecuvântaţi de Dumnezeu prin taina căsătoriei.

Tot la acest capitol, Apostolul Pavel spune că bărbaţii trebuie să-şi iubească soţiile legitime, iar soţiile să se teamă de bărbaţii lor şi să li se supună lor, precum Hristos iubeşte Biserica şi precum Biserica se supune Lui cu dragoste. În acest context, Hristos este Mirele, iar Biserica este Mireasa.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.