Clicky

Care sunt SEMNELE unei lipse de MAGNEZIU (alimente și suplimente)

După calciu, magneziul este al doilea cel mai abundent mineral din celulele corpului nostru. Este implicat în peste 300 de procese biochimice. Oamenii de știință nu au reușit să înțeleagă pe deplin rolul acestui mineral în corpul uman.

mg 1

Magneziul este indispensabil pentru toate procesele celulare ale corpului, întrucât unul din rolurile sale principale este producerea de energie. Mușchii, inima și rinichii au în mod deosebit nevoie de acest mineral.

Este critic pentru buna funcționare a nervilor și a mușchilor, pentru menținerea unui ritm cardiac regulat, pentru susținerea sistemului imunitar și pentru tăria oaselor.

Inima este organul din corp care conține cea mai mare cantitate de magneziu. Și fără o cantitate suficientă de magneziu, pur și simplu nu poate funcționa cum trebuie.

Doctorul neurochirurg Normal Shealy este convinsă că toate bolile cunoscute sunt asociate cu o lipsă de magneziu, întrucât acest mineral critic este necesar pentru stabilitatea electrică a fiecărei celule din corp.

Datorită impactului său colosal asupra funcțiilor din organism, magneziul poate reduce riscul multor boli: afecțiuni cardiovasculare, diabet, fibromialgie, dureri cronice, dureri de cap, osteoporoză și autism.

Semnele lipsei de magneziu

Semnele timpurii ale carenței de magneziu pot fi oboseala, slăbiciunea, lipsa apetitul, greața și voma.

Crampe Musculare - Lipsa de Magneziu

Crampe Musculare – Lipsa de Magneziu

Magneziul este depozitat în special în țesuturile corpului, de aceea simptomele unui deficit pot fi reprezentate de dureri musculare, crampe (cârcei), furnicături, spasme la nivelul picioarelor, sindromul picioarelor neliniștite, tulburări de somn, tensiune arterială mică.

Pe măsură ce deficitul se agravează, simptomele pot evolua spre amorțire, convulsii, sau spasme coronariene, sete și foame extremă, urinări frecvente, vedere încețoșată (simptome asemănătoare diabetului).

Atunci când lipsa de magneziu afectează sistemul cardiovascular, persoana poate experimenta palpitații, aritmii cardiace sau angină.

Deficitul de magneziu poate declanșa și o anumită instabilitate emoțională.

Afectarea sistemului nervos central poate cauza agitație, anxietate, nervozitate, iritabilitate premenstruală sau depresie.

Magneziul din alimente

Există foarte multe alimente bogate în magneziu, precum cerealele integrale, toate tipurile de nuci și zarzavaturile. Partea proastă este că noi nu mâncăm alimente integrale, ci produse super rafinate și procesate. Din acest motiv, dieta modernă nu ne poate oferi o cantitate suficientă de magneziu. Chiar și în cazul plantelor, concentrația de magneziu este foarte redusă, deoarece solul este foarte sărac în minerale.

Alimente Bogate în Magneziu

Alimente Bogate în Magneziu

O problemă extrem de importantă este dificultatea de a detecta lipsa acestui mineral prin testele uzuale de laborator, întrucât doar 1 procent de magneziu este stocat în sânge.

Vestea bună este că organismul nostru răspunde foarte repede la suplimentele cu magneziu. Citratul de magneziu este absorbit mult mai bine în corp, comparativ cu oxidul de magneziu.

Dacă ați luat suplimente cu calciu, poate fi nevoie să luați și magneziu, deoarece o cantitate prea mare de calciu poate crește riscul de atac de cord. Trebuie respectată proporția de 1:1.

Surse:
http://www.naturalhealth365.com/magnesium-deficiency-chronic-disease-1644.html
http://umm.edu/health/medical/altmed/supplement/magnesium

Citeşte mai multe despre:

8 comentarii

  1. Ia magne forte cu viatamina B6, un comprimat in ficare zi pt prevenirea sintomelor…este foarte bun, eu il folosesc de vre-o 5 ani in fiecare zi si ma simt foarte bn! Inainte sa incep acest tratament aveam atacuri de panica, axiedad. …

  2. Eu am dureri.acitatie .moleseala .an picioare.chisr nu stiu ce sa iau.

  3. Ati multumesc mult pentru ajutor.

  4. Ia acest supliment dar mareste doza la 2-4 comprimate pe zi pana vezi tu caci te simti mai bn, multa sanatate!

  5. Conteaza foarte mult doza trebuie sa ne consultam cu un specialist !!!

  6. Eu iau magnosum de 1 an si ma simt bine.Stie cineva un magneziu cu absortie si concentratie mai mare ?

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *