Clicky

Din ce alimente luăm VITAMINA B12, și cât de importantă este

La fel ca și alte vitamine din complexul B, vitamina B12 are un rol important în metabolismul energiei și alte procese biologice asociate. Cu toate acestea, vitamina B12 este unică prin faptul că joacă un rol crucial în sinteza ADN-ului, producția de celule roșii de sânge și dezvoltarea și menținerea unui sistem nervos sănătos.

Vitamina B12

Vitamina B12

Sănătatea inimii

Vitamina B12 ajută la menținerea sănătății sistemului cardiovascular prin faptul că este implicată în producția de celule roșii de sânge. Mai precis, vitamina B12 este importantă pentru menținerea hemoglobinei în celulele roșii de sânge, pentru a asigura un transport adecvat al oxigenului.

Studiile au arătat că fără suficientă vitamina B12, corpul nostru nu poate produce suficiente blocuri pentru construirea hemoglobinei. Faptul că vitamina B12 joacă un rol atât de important în producția de celule roșii de sânge înseamnă că lipsa acestei vitamine din corp poate cauza o formă de anemie numită anemie prin deficit de vitamina B12.

Un alt rol important pe care Vitamina B12 îl are în combaterea bolilor cardiovasculare (boli coronariene, boli vasculare periferice, accident vascular cerebral) este prevenirea acumulării excesive de hemocisteină. Vitamina B12 ajută la normalizarea nivelurilor de hemocisteină în sânge permițând acesteia să se transforme în metionină.

Producția de ADN

Vitamina B12 este un co-factor necesar pentru producția de ADN, materialul genetic care este ca o coloană vertebrală a vieții noastre. Acest proces necesită de asemenea vitamina B6 și vitamina B9 (acid folic), iar deficitul acestora poate cauza probleme.

Când nivelul vitaminei B12 scade, celulele roșii de sânge – care în mod normal se divid rapid – nu mai pot reproduce eficient ADN-ul, acest lucru ducând la celule anormal de mari. Acest fenomen – macrocitoza, este primul semn care poate indica probleme cu vitamina B12.

Alte implicații ale vitaminei B12

– Vitamina B12 este extrem de importantă pentru buna oxigenare a creierului
– Lipsa de vitamina B12 poate produce leziuni la nivelul sistemului nervos
– Deficitul de vitamina B12 a fost asociat cu un risc crescut de osteoporoză

Simptomele lipsei de vitamina B12

– anemie, oboseală, letargie, senzație de amorțeală în mâini și picioare, anxietate, tulburări de dispoziție, dificultate de concentrare, depresie, negativitate, pierderi de memorie, probleme de creștere și de învățare la copii, afectarea nervilor, boli de inimă, dificultatea de a concepe un copil și complicații ale sarcinii.

Cele mai bune surse de vitamina B12

– Spirulină, Chlorella 
– Peștele: sardine, somon, ton, cod
– Scoicile, creveții
– Carnea de miel și de oaie
– Iaurtul, laptele de vacă, brânza, zerul
– Ouăle
– Ficatul

Corpul nostru are capacitatea de a depozita cantități mari de vitamina B12. Doar persoanele care au ținut un regim vegetarian aproape toată viața lor au un risc de 50 de ori mai mare de a se confrunta cu un deficit de vitamina B12 comparativ cu non-vegetarienii, deoarece aceștia nu consumă carne de nici un fel, nici măcar pește.

Sursă: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrient&dbid=107

Citeşte mai multe despre:

1 comentariu

  1. Algele marine nu sunt sursa de B12 utilizabila.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *