POTASIUL – esențial pentru menținerea TENSIUNII ARTERIALE normale

Studiile au arătat că o dietă săracă în potasiu și bogată în sodiu poate favoriza dezvoltarea bolilor cardiovasculare (hipertensiune arterială, accident vascular cerebral) și chiar a cancerului. În cazul hipertensiunii arteriale, un regim alimentar bogat în potasiu și sărac în sodiu poate avea chiar un rol terapeutic.

Alimente Bogate în Potasiu

Alimente Bogate în Potasiu

Conform cercetărilor, reducerea aportului de sare sau sodiu din dieta zilnică nu este suficient pentru a ameliora problemele cu tensiunea, ci trebuie crescut totodată nivelul de potasiu. Statisticile arată că cei mai mulți oameni consumă de două ori mai mult sodiu decât potasiu.

Alimentele cu cel mai bun raport de potasiu-sodiu sunt:

— morcovii
– cartofii
– merele
– bananele
– portocalele

Lipsa de potasiu – simptome

Potasiul, un nutrient vital pentru țesutul cardiac, muscular și nervos, este un electrolit major, implicat în funcționarea inimii, a rinichilor, a glandelor suprarenale, a celulelor musculare și nervoase. Ajută totodată la întreținerea echilibrului acid-bază și a apei.

Un deficit de potasiu poate produce foarte multe probleme de sănătate. Primele semen ale lipsei acestui electrolit sunt oboseala accentuată și slăbiciune musculară. Pot de asemenea să apară tulburări cardiace, iritabilitate, confuzie mentală, și probleme la nivelul contracțiilor musculare și a conductivității nervoase.

Lipsa de potasiu din dietă se datorează unui consum sărac în fructe și legume, și bogat în sodiu. Cu toate acestea, carența de potasiu este de cele mai multe ori cauzată de pierderea excesivă de fluide, prin transpirație, urinare sau diaree, sau ca urmare a administrării unor medicamente diuretice, laxative, sau chiar a aspirinei.

Alimente bogate în potasiu

— alge marine
– semințe de floarea-soarelui
– germeni de grâu, mei
– migdale, arahide, nuci, stafide, curmale, smochine
– pătrunjel, spanac
– țelină, sfeclă, ridichi
– avocado
– usturoi, ceapă
– fasole, linte gătită, orez brun gătit
– ciuperci
– broccoli, varză kale, conopidă, varză roșie
– roșii, castraveți
– vinete
– banane, portocale, zmeură, cireșe, căpșuni, piersici, pepene galben și verde, papaya, struguri, ananas, pere, mere
– suc de lămâie
– ouă

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *