Clicky

SELENIUL poate ajuta la regresia celulelor PRECANCEROASE

Seleniul a fost descoperit în anul 1817 de către chimistul suedez Johns Jacob Berzelius, care îl considera inițial o toxină.

Abia în anii ’50, oamenii de știință au descoperit că seleniul este de fapt un mineral esențial. Sistemul imunitar, inima, glanda tiroidă, ochii, articulațiile și sistemul reproductiv depind de seleniu pentru buna lor funcționare.

Semințe și Nuci

Seleniul este necesar pentru producția unui tip de proteine (numite selenoproteine) care conțin seleniu în forma unui aminoacid.

Studiile pe animale și pe oameni au arătat că selenoproteinele sunt implicate în dezvoltarea embrionului, în metabolismul hormonului tiroidian, în apărarea antioxidantă a organismului, în producția spermei, în funcția musculară și în răspunsurile sistemului imunitar la vaccinuri.

În regiunile din China și Rusia în care solul este sărac în seleniu, deficitul acestui mineral a fost asociat cu apariția cardiomiopatiei. În anul 1970, la inițiativa guvernului chinez de a suplimenta dieta populației cu seleniu a dus la reducerea incidenței acestei boli.

De asemenea, nivelurile scăzute de seleniu în zone din China, Tibet și Siberia, au fost puse în legătură cu un risc mai mare de un tip de osteoartrită.

Seleniul are proprietăți antioxidante, adică stopează daunele radicalilor liberi asupra celulelor și ADN-ului uman. Suplimentele cu seleniu sunt considerate utile pentru persoanele cu astm, pentru prevenirea bolilor cardiovasculare și a artritei reumatoide.

Lipsa de seleniu a fost de asemenea asociată cu depresia, infertilitatea masculină, slăbirea sistemului imunitar, boli tiroidiene, demență și declin cognitivUnele surse susțin că seleniul încetinește progresia virusului HIV și combate efectele otrăvitoare ale metalelor grele.

______________________________________________________________________________________________

Încă din anul 1960, medicii au început să studieze potențialul seleniului de a combate tumorile la animale. 

Studiile pe populații au arătat că riscul de cancer (vezical, de prostată, de plămâni, gastrointestinal) este mai mic la persoanele la care aportul de seleniu este mai mare.

O recenzie publicată în Jurnalul Britanic de Nutriție citează peste 100 de experimente pe animale care au demonstrat că suplimentele cu seleniu reduc numărul tumorilor nou formate.

Societatea Americană a Cancerului scrie că în regiunile cu un sol bogat în seleniu, ratele de deces din cauza cancerului sunt mult mai mici, în special a cancerului pulmonar, mamar, esofagian, pancreatic, vezical, ovarian, cervical și colo-rectal.

______________________________________________________________________________________________

Un studiu recent, realizat la Universitatea de Științe Medicale Arak – Departamentul de Ginecologie și Obstetrică din Iran a arătat că suplimentele cu seleniu ar ar putea reduce riscul de dezvoltare a cancerului de col uterin la femeile cu leziuni (modificări) pre-canceroase.

Cercetătorii au dorit să afle dacă suplimentarea cu seleniu pe termen lung ar putea regresa cancerul cervical la femeile cu neoplazie cervicală intraepitelială de grad 1. Participantele au primit 200 mcg de seleniu (sub formă de selenometionină din drojdie îmbogățită cu seleniu) pe zi, timp de 6 luni.

Rezultatele au fost foarte bune. Rata regresiei cancerului a fost mai mare în grupul care a primit seleniu (88%), comparativ cu grupul placebo (56%).

Suplimentele cu seleniu au redus totodată nivelurile de glucoză plasmatică, insulină serică, valorile rezistenței la insulină, colesterol, trigliceride și malondialdehide (un marker al stresului oxidativ).

Autorii acestui studiu au concluzionat că seleniul poate fi o strategie eficientă pentru regresarea celulelor cervicale precanceroase, și totodată pentru îmbunătățirea statusului antioxidant, a factorilor de risc cardiovascular și a reglării glucozei din sânge.

Cu toate acestea, unele studii nu au obținut dovezi semnificative pentru a confirma eficiența seleniului în terapia anti-cancer. Mayo Clinic nu recomandă suplimentele cu seleniu în baza rezultatelor științifice curente.

______________________________________________________________________________________________

Organismul nostru are nevoie de o cantitate mică de seleniu: 55 mcg pe zi. Administrarea excesivă de seleniu a fost asociată cu numeroase efecte adverse grave. Seleniul se găsește în mod natural în cerealele integrale, în semințe, nuci, ouă, pește și carne (mai multe sursei în acest articol).

______________________________________________________________________________________________

Bibliografie:

1. Live Science, What Are Selenium Supplements? 

2. Karamali M, Nourgostar S, Zamani A, Vahedpoor Z, Asemi Z, The favourable effects of long-term selenium supplementation on regression of cervical tissues and metabolic profiles of patients with cervical intraepithelial neoplasia: a randomised, double-blind, placebo-controlled trial, Br J Nutr. 2015 Dec 28;114(12):2039-45. doi: 10.1017/S0007114515003852. Epub 2015 Oct 6

Cautari:
    cum se prepara semintele de susan |

Citeşte mai multe despre:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *

    DESCARCA APLICATIA Android app on Google Play