De ce e bine să aveți un ghiveci cu BUSUIOC verde în casă

Busuiocul este unul din cele mai cunoscute mirodenii din lume. Datorită proprietăților terapeutice și aromei sale deosebite este folosit nu doar în bucătărie și în medicină, ci și în ritualurile religioase.

Această plantă aromatică este săracă în calorii și densă în nutrienți – vitamina A, vitamina C, vitamine din grupul B, vitamina K, colină, fibre, proteine, calciu, fier, magneziu, mangan, fosfor, potasiu.

Busuioc

Un studiu realizat de Universitatea Purdue a arătat că această mirodenie conține o varietate de uleiuri esențiale bogate în compuși fenolici, precum și polifenoli, flavonoide și antocianini.

În medicina tradițională din toate culturile lumii, busuiocul este utilizat îndeosebi în problemele digestive precum și în tulburările nervoase și stres.

Are efecte antimicrobiene, carminative, antifungice, stomahice și antispastice.

___________________________________________________________________________________________________

Reduce inflamația și umflăturile

Busuiocul este înzestrat cu proprietăți antiinflamatoare. Datorită conținutului bogat în beta-carofilen (BCP), poate ajuta la tratarea artritei și a bolii inflamatorii intestinale, potrivit unui studiu efectuat la Institutul Federal de Tehnologie din Suedia. Este util și în tratamentul altor boli cu o componentă inflamatoare.

Se pare că busuiocul sfânt (tulsi) este la fel de eficient împotriva inflamațiilor ca și medicamentul Diclofenac.

___________________________________________________________________________________________________

Ține bătrânețea departe

Anumiți compuși din busuioc pot ajuta la combaterea efectelor îmbătrânirii. Potrivit rezultatelor unui studiu, prezentate la British Pharmaceutical Conference din Manchester, busuiocul previne efectele dăunătoare ale îmbătrânirii.

Extractul de tulsi s-a dovedit eficient în uciderea moleculelor dăunătoare și în prevenirea daunelor cauzate de radicalii liberi la nivelul creierului, inimii și ficatului. Radicalii liberi pot afecta calitatea pielii, cauzând riduri și pete negre.

Efectele anti-îmbătrânire ale busuiocului se pot datora proprietăților sale antioxidante puternice, prin care acționează la nivel celular.

___________________________________________________________________________________________________

Armă puternică împotriva bacteriilor, virusurilor și fungilor

Busuiocul a demonstrat de asemenea o activitate antibacteriană puternică. Studiile de laborator au arătat că această plantă combate bacteriile, și inclusiv virusurile și ciupercile, datorită conținutului de uleiuri volatile: estragol, linaool, cineol, eugenol, sabinen, miricină și limonen.

Busuiocul restricționează creșterea unui număr mare de bacterii, dintre care E. coli, Satfilococul auriu, Pseudomonas aeruginosa, Yersinia enterocolitica și Listeria monocytogenes.

Bacteriile patogene pot cauza infecții streptococice și stafilococice în gât, tuberculoză, intoxicații alimentare. Acest lucru poate însemna că prin adăugarea busuiocului în mâncăruri ne putem păzi de numeroase boli.

___________________________________________________________________________________________________

Menține densitatea oaselor

Busuiocul este una din cele mai bune surse de vitamina K naturală, care ajută la menținerea densității osoase. Corpul nostru nu poate utiliza calciul în lipsa acestei vitamine.

Studiile au arătat că persoanele care consumă alimente bogate în vitamina K au un risc cu 65% mai mic de fracturi la șold. Studiile pe atleți au confirmat aceste rezultate.

___________________________________________________________________________________________________

Menține sănătatea creierului și a sângelui

Vitamina K este de asemenea necesară pentru coagularea sângelui. Previne formarea cheagurilor de sânge, ajută la vindecarea tăieturilor și vânătăilor.

Busuiocul protejează creierul de stresul oxidativ, îmbunătățește reflexele și abilitățile de procesare mentală și previne tulburările mentale.

Busuiocul conține mangan, un compus care susține buna funcționare a glandei tiroide, împiedicând creșterea sau scăderea nivelului de hormoni tiroidieni.

Datorită conținutului bogat în beta-caroten (vitamina A) și vitamina C, busuiocul reduce riscul de degenerescență maculară, sindromul ochilor uscați și a cataractei.

Întrucât este o plantă adaptogenă, busuiocul ajută la adaptarea organismului la stres. Îmbunătățește energia, rezistența corpului și claritatea mentală.

Într-un studiu pe iepuri ținuți într-un mediu stresant, busuiocul (3 grame pe zi) a îmbunătățit protecția respiratorie și cardiovasculară și a redus nivelurile de zahăr din sânge și stresul oxidativ.

Busuiocul poate fi benefic și persoanelor care au cancer și urmează un tratament convențional. Acesta împiedică răspândirea celulelor maligne și promovează moartea acestora. Studiile au arătat că acesta protejează celulele normale în timpul chimioterapiei sau radioterapiei.

Busuiocul previne diabetul și protejează ficatul. Acesta reduce semnificativ producția de enzime detoxifiante și acumulare de grăsimi.

___________________________________________________________________________________________________

Moduri de utilizare

Datorită versatilității sale, busuiocul poate fi adăugat practic la orice fel de mâncare. Este folosit îndeosebi la pesto și sosuri.

Infuzia de busuioc are efecte calmante asupra stomacului. Reduce rapid indigestia și senzația de plenitudine.

Frunzele verzi de busuioc mestecate ca atare ameliorează tusea și alte simptome de răceală și ajută la dispariția durerilor de cap.

Această plantă poate fi folosită în scop terapeutic și sub formă de inhalație.

În caz de dureri și înțepături de insecte, se pot aplica frunze verzi zdrobite sau mestecate direct pe locul afectat.

Consumat regulat sub formă de infuzie sau suc, busuiocul poate regla nivelurile zahărului din sânge.

Băile cu infuzie concentrată de busuioc (2 căni la o cadă de apă caldă) pot ajuta la reducerea stresului și inducerea unei stări de relaxare.

___________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Busuiocul – planta sfântă cu efect antidepresiv și calmant, Leacuri & Rețete Mănăstirești, nr. 17/august – octombrie 2017: http://www.lumeacredintei.com/reviste/leacuri-retete-manastiresti/leacuri-retete-manastiresti-nr-17august-octombrie-2017/busuiocul-planta-sfanta-cu-efect-antidepresiv-si-calmant/

2. Medical News Today, Basil: Health Benefits and Nutritional Information: https://www.medicalnewstoday.com/articles/266425.php

3. Well Being Secrets, 21 Science-Backed Health Benefits of Basil: http://www.well-beingsecrets.com/health-benefits-of-basil/

4. Wellness Mama, 10 Uses for Basil Leaf: https://wellnessmama.com/5505/uses-for-basil-leaf/

Citeşte mai multe despre:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *