Clicky

CIMBRUL este surprinzător de bogat în VITAMINE, MINERALE și ANTIOXIDANȚI

Dumnezeu ne-a lăsat dintru început cele mai bune roade de pe pământ pentru hrana noastră: plantele, fructele, legumele, semințele și cerealele.

Cu toate acestea, în decursul timpului ne-am îndepărtat foarte mult de această alimentație vegetală „biblică” și am început să consumăm foarte multă carne și alimente de origine animală.

Cimbru

Datorită cercetărilor realizate în ultimii ani pe conținutul nutrițional al alimentelor, astăzi putem vedea care sunt cele mai hrănitoare și cele mai indicate alimente pentru dieta noastră.

De pildă, dacă vom analiza compoziția chimică a cimbrului, vom descoperi cu mirare că această mirodenie banală, pe care o folosim la aromatizarea mâncărurilor, este foarte bogată în vitamine, minerale și compuși antioxidanți cu proprietăți terapeutice remarcabile.

Cimbrul conține numeroase principii active care ajută la prevenirea bolilor și îmbunătățirea stării de sănătate. Este renumit pentru conținutul de uleiuri volatile cu efecte antiseptice, antifungice și antibacteriene. Cele mai importante sunt: timolul, carvacolul, broneolul și geraniolul.

Cimbrul proaspăt întrece multe plante în ceea ce privește capacitatea antioxidantă, oferindu-ne o paletă largă de antioxidanți: luteină, zeaxantină, luteolină, naringenină, pigenină și timonină.

Analizând baza de date pe conținutul nutrițional al cimbrului, realizată de USDA (Departamentul de Agricultură al SUA), am rămas impresionați de cantitățile foarte mari de vitamine și minerale pe care acestea le conține.

100 g de cimbru ne oferă:

– 160 mg de vitamina C, acoperind 266% din doza zilnică recomandată
– 4751 IU de vitamina A, însemnând 158% din doza zilnică recomandată
– 17,45 mg de fier, adică 218% din doza zilnică recomandată
– 1.719 mg de mangan, sau 75% din doza zilnică recomandată
– 405 mg de calciu, adică 40,5% din doza zilnică recomandată
– 160 mg de magneziu, adică 40% din doza zilnică recomandată
– 1,81 mg de zinc, adică 16,5% din doza zilnică recomandată
– 609 mg de potasiu, adică 13% din doza zilnică recomandată
– 14 g de fibre, 37% din doza zilnică recomandată

În plus, cimbrul poate acoperi în proporție de 36% cantitatea zilnică recomandată de vitamina B2, 27% de vitamina B6, 11% de vitaminele B3 și B9.

Datorită acestor nutrienți, cimbrul are următoarele beneficii:

• menține sub control ritmul inimii și tensiunea arterială
• ajută la formarea de hemoglobină
• reduce stresul
• crește rezistența organismului la agenții infecțioși
• combate mai multe tipuri de bacterii și fungi (stafilococ, bacillus, E. coli, shigella)
• combate radicalii liberi care produc inflamații
• susține sănătatea membranelor mucoase, a pielii și ochilor
• protejează împotriva cancerului pulmonar și oral
• previne îmbătrânirea celulelor creierului

Cimbrul poate fi utilizat ca mirodenie la mâncăruri, sau poate fi servit ca ceai, mai ales dimineața, în loc de cafea, datorită efectelor energizante și stimulente.

Surse articol:
1. http://www.nutrition-and-you.com/thyme-herb.html
2. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=77

Citeşte mai multe despre:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *

    DESCARCA APLICATIA Android app on Google Play