Vitamina A: Pentru Piele, Oase şi Ochi Sănătoşi

Fiecare vitamină are locul şi importanţa ei în creşterea noastră armonioasă. Vitamina A contribuie în mare măsură la buna funcţionare a sistemului osos, nervos şi imunitar. Are un rol deosebit în protejarea pielii şi a mucoaselor.

Beneficii pentru sănătate vitamina A

Vitamina A (betacaroten) este indispensabilă vieţii, întrucât ea ne asigură dezvoltarea corectă a organismului. Numită şi „vitamina creşterii”, Vitamina A stimulează metabolismul şi creşte rezistenţa corpului la infecţii.

Vitamina A: Pentru Piele, Oase şi Ochi Sănătoşi

Are o acţiune importantă asupra ochilor, gingiilor, membranelor, părului şi oaselor.

• Protejează pielea de razele solare
• Împiedică îmbătrânirea prematură
• Creşte puterea de apărarea a organismului împotriva viruşilor, infecţiilor şi bacteriilor
• Îmbunătăţeşte vederea (mai ales pe timp de noapte)
• Menţine sănătatea oculară
• Ajută la dezvoltarea masei osoase
• Combate cariile
• Protejează dinţii
• Reglează somnul

Vitamina A conţine antioxidanţi foarte puternici, cu rol în protejarea organismului de poluare, tumori şi cancer. Iată ce boli tratează Vitamina A:

• Fotofobie
• Conjuctivite
• Afecţiuni ale gingiilor
• Hipotiroidism
• Ulcer gastric
• Afecţiuni hepatice şi biliare
• Alcoolism
• Arterioscleroza
• Hiperglicemie
• Diabet
• Acnee, seboree
• Arsuri, ulcere, furunculoză
• Calculoză renală, ciciste
• Tulburări menstruale
• Tulburări de sarcină şi alăptare
• Sângerări nocturne

Deficitul de Vitamina A

Când corpul nostru duce lipsă de Vitamina A încep să apară tulburări la nivelul globului ocular, schimbări la nivelul pielii şi al dinţilor, precum şi afecţiuni ale aparatului urogenital. Iată ce alte simptome mai apar în cazul carenţei de Vitamina A:

• Ulcerarea ochilor
• Predispoziţie la infecţii respiratorii
• Apetit scăzut
• Pierderea gustului
• Diaree
• Coşuri, abcese, acnee
• Îngroşarea şi uscarea pielii
• Crăparea buzelor, mâinilor şi călcâielor
• Usturimi la urinat
• Tulburări în procesul de reproducere
• Insomnie
• Oboseală
• Subţierea firului de păr

Doza zilnică recomandată de Vitamina A este de 5.000 UI. Se asociază foarte bine cu Vitaminele din complexul B, vitaminele C, D, E şi zinc. Această vitamină mai este recomandată în special fumătorilor, precum şi celor care consumă alcool sau muncesc într-o zonă toxică.

Surse naturale de Vitamina A

Persoanele care urmează un regim vegetarian, fără grăsimi, trebuie să fie atenţi la carenţa de Vitamina A. Cantitatea zilnică recomandată de Vitamina A se poate lua din produse de origine animală (retinol), dar şi din vegetale (caroten sau provitamina A).

Carne: untură şi ulei de peşte, ficat de cod, somon şi rechin

Lactate: gălbenuş de ou, unt, lapte integral, brânză

Legume: spanac, fasole verde, morcovi, ardei, roşii, cartofi dulci, broccoli, varză creaţă, dovlecel, gulia, pptrunjelul, frunzele de nap, frunze de păpădie

Fructe: mango, caise, piersici, papaya, banane, pere, lămâi, portocale, curmale, unt de alune

Cautari:
    vitamina a pentru piele | vitamina a pt piele |

Citeşte mai multe despre:

Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.


    + 7 = 15