LUPINUL – floarea bogată în PROTEINE care ajută la scăderea COLESTEROLULUI și GREUTĂȚII CORPORALE

Cu siguranță ați admirat frumusețea acestor flori în multe parcuri și grădini, dar nu știați cum se cheamă. Numele lor este lupin, iar beneficiile lor merg mult mai departe de desfătarea vizuală pe care o produc.

Dincolo de florile sale frumos ornamentale, lupinul (Lupinus albus) produce păstăi cu boabe/semințe foarte bogate în substanțe nutritive.

Lupin (Lupinus albus)

Cercetătorii germani de la Institutul „Fraunhofer” au descoperit valoarea nutritivă remarcabilă a semințelor de lupin. Conțin cantități impresionante de proteine (comparabile cu cele din soia), precum și acizi grași polinesaturați și compuși care scad colesterolul.

Spre deosebire de soia, boabele de lupin nu au un gust specific, pregnant.

Autorul studiului, inginerul Peter Eisner, susține că proteinele regăsite în semințele de lupin pot ajuta la fabricarea de cârnați vegetali cu un conținut scăzut de grăsimi, precum și brânzeturi și înghețate pentru persoanele cu intoleranță la lactoză.

Pe lângă proteine (40%), semințele de lupin conțin fibre (32%) și probiotice, care întăresc sistemul imunitar și susțin sănătatea tractului digestiv. Conțin de asemenea vitamine din complexul B, magneziu, mangan, cupru și zinc.

În semințele de lupin se găsește și arginină, un aminoacid care îmbunătățește funcția vaselor de sânge

În zonele mediteraneene, boabele de lupin sunt consumate ca atare, asemenea alunelor sau semințelor. Asemenea altor leguminoase, se pot fierbe și prepara sub formă de pastă, precum humus sau iahnie.

Germanii au creat numeroase produse vegetale din ele, care pot înlocui cu succes laptele de vacă și carnea: pateu vegetal, mezeluri, pâine, produse de patiserie, băuturi.

Unele firme de produse naturiste comercializează făină de lupin, care este un ingredient extrem de valoros pentru alimentația celor care au probleme cu greutatea sau cu colesterolul.

Făina de lupin este mult mai bogată în proteine decât făina de grâu. În plus, nu conține gluten nici saponine (substanțe regăsite în soia, care pot irita stomacul).

Este benefică și pentru diabetici, deoarece are un indice glicemic mic. Consumul produselor din lupin ajută la scăderea tensiunii arteriale crescute, la combaterea obezității și a diabetului.

Poate fi folosită la prepararea de deserturi gătite sau crude, pâine de casă sau smoothie-uri. Nu trebuie prelucrată termic.

Aceasta aduce un aport important de nutrienți organismului, dă sațietate și previne supra-alimentarea. Studiile pe persoane supraponderale au arătat că produsele preparate din făină de lupin (pâine, paste făinoase, biscuiți) reduc senzația de foame între mese.

Atenție, semințele de lupin sunt contraindicate persoanelor cu alergie la arahide.

_______________________________________________________________________________________________________

Sursă: Prodieta, Lupin – proprietati si beneficii: https://prodieta.ro/lupin-proprietati-si-beneficii-pret-faina-de-lupin/

Cautari:
    faina de lupin retete |

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *