Clicky

Alimentele bogate în FIBRE împiedică absorbția GRĂSIMILOR în corp – dr. Pavel Chirilă

Organismul nostru are nevoie de anumite grăsimi din alimente, deoarece acestea sunt o sursă majoră de energie. Grăsimile sunt importante pentru absorbția vitaminelor, mineralelor și a unor antioxidanți.

Acestea sunt de asemenea necesare pentru membranele celulare, coagularea sângelui, mișcarea musculară și sănătatea creierului.

Alimente Bogate în Fibre Împiedică Absorbția Grăsimilor

Trebuie însă să facem diferența între grăsimile sănătoase și cele periculoase. Grăsimile bune sunt grăsimile mononesaturate și polinesaturate. Grăsimile dăunătoare sunt grăsimile trans obținute industrial și grăsimile saturate.

Cele mai cunoscute surse de grăsimi saturate sunt margarina, untul și slănina. Grăsimile hidrogenate se găsesc în multe produse din magazine: ciocolată, biscuiți, chips-uri, prăjituri și altele asemenea.

Consumate cu regularitate sau excesiv, acestea pot cauza probleme de sănătate:

– mărirea nivelului de colesterol LDL
– creșterea riscului de diabet
– creșterea riscului de cancer gastric, prostatic, genital și mamar la persoanele obeze

___________________________________________________________________________________________________

Există unele alimente care împiedică asimilarea grăsimilor în corp: tărâțele, leguminoasele, fructele (și fructele de pădure), legumele, cerealele integrale, nucile, semințele și toate alimentele cu un conținut bogat în fibre. De pildă, semințele de in conțin și fibre și Omega-3 (grăsimi sănătoase).

Fibrele solubile se leagă de particulele de colesterol din sistemul digestiv și le elimină din corp înainte ca acestea să fie absorbite.

Dietele bogate în fibre sunt benefice pentru sistemul digestiv, imunitar și cardiovascular. Fibrele scad riscul bolilor de inimă, a diabetului, a obezității și a cancerului.

Și ceaiul verde este eficient în combaterea efectului nociv al grăsimilor saturate.

___________________________________________________________________________________________________

Doctorul Pavel Chirilă, directorul Centrului Medical Naturalia și profesor de Bioetică creștină atrage atenția asupra faptului că și grăsimile animale trebuie evitate, deoarece acestea produc modificări anormale la nivelul celulelor sănătoase.

Mai ales cardiacii și bolnavii de cancer trebuie să înlocuiască grăsimile animale cu ulei de măsline (bogat în acid oleic, un antioxidant cu proprietăți anticancerigene) și carnea roșie cu carne de pește

Cele mai periculoase sunt carnea roșie și carnea de porc, care au fost asociate cu un risc crescut de cancer și multe alte boli. Carnea de porc are substanțe care produc toxicitate la nivelul sângelui, boli de ficat, probleme ale circulației sangvine și tulburări metabolice.

Web MD menționează cazul unui dietetician clinic de la University Hospitals Case Medical Center, care a înlocuit aproape toată carnea din dietă cu leguminoase bogate în fibre (fasole, linte, năut). După un an, nivelul colesterolului a scăzut cu 30 de puncte.

Ideal ar fi să consumăm mai multe proteine de origine vegetală, care nu numai că nu favorizează dezvoltarea cancerului, ci chiar ajută la prevenirea bolilor. Hrișca, nucile, alunele, ciupercile, drojdia de bere, tărâțele și germenii de grâu pot substitui proteinele din carne.

Cât privește grăsimile bune, care trebuie să înlocuiască grăsimile saturate, acestea se găsesc în nuci și semințe, avocado, ulei de măsline, ciocolata neagră, peștele. Majoritatea din aceste alimente conțin și cantități mari de fibre.

___________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Web MD, How Fiber Protects Your Heart: http://www.webmd.com/diet/features/fiber-heart#1

2. Pavel Chirilă, Mădălina Popescu, Nu hrăni cancerul! Alimentația este aliatul tău împotriva cancerului, Editura Christiana

3. Sharon Palmer, RD, The Top Fiber-Rich Foods List, Today’s Dietitian, July 2008 Issue, Vol. 10 No. 7 p. 28: http://www.todaysdietitian.com/newarchives/063008p28.shtml

3. Grăsimile Saturate, Greșeli în Alimentația Modernă, Revista Naturalia, Nr. 5, Octombrie 2009, p. 13

Cautari:
    Pavel Chirilă |

Citeşte mai multe despre:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *