Remedii Naturiste Pentru Insomnie

Somnul este cel mai profund vindecător, un restaurator natural pentru organismul uman, la toate nivelurile. Insomnia sau lipsa de somn poate fi de mai multe tipuri: provocată de stres, depresie, dezechilibre hormonale, activităţi neregulate sau o stimulare a organismului în exces, droguri, alcool şi mulţi alţi factori.

insomnia remedii naturiste

Definiţia oficială a insomniei este imposibilitatea de a adormi şi de a dormi liniştit câteva ore în şir, mai mult de două ori pe săptămână, pe o perioadă de cel puţin trei săptămâni. Dincolo de această definiţie, există tipuri de insomnii primare, psihologice, idiopatice, care au caracteristici diferite. Pentru a trata şi reduce simptomele de insomnie, este bine ca în cazul semnelor intense de insomnie sau tulburări de somn să se consulte medicul pentru a afla cauza, tipul şi specificul insomniei.

Somnul şi pierderea în greutate

Cercetătorii în domeniu spun că hormonii responsabili cu reglarea apetitului sunt afectaţi de un program deficitar de somn. Concluzia lor este surprinzătoare: lipsa de somn îngraşă. În două studii, persoanele care au dormit 5 sau mai puţine ore pe noapte au arătat niveluri mai ridicate de ghrelin – un hormon care stimuleaza foamea – şi niveluri mai săazute ale hormonului apetitului numit leptina decât cei care au dormit 8 ore pe noapte.

1. Băile fierbinţi

Mulți practicanţi ai naturopatiei recomandă băile calde cu sare amară înainte de culcare persoanelor care suferă de insomnie, întrucât acestea pot induce relaxarea psihică şi fizică necesară pentru a adormi.

Caracterul de relaxare al băilor calde stimulează eliberarea de endorfine în organism, fapt care duce la un somn natural. Culturile asiatice folosesc băile calde înainte de la culcare în acest scop de sute de ani. Iar cei care fac acest lucru în mod regulat au un risc extrem de redus tulburări de somn.

2. Aromaterapia

Una dintre cele mai utilizate şi bine studiate metode de combatere a insomniei pe cale naturală este aromaterapia. Inhalarea de vapori eliberaţi de uleiuri esenţiale din plante poate stimula activitatea hormonală şi comunicarea chimică din organism, care duce la reglarea programul de somn. Exista zeci de tehnici de aromoterapie care pot afecta pozitiv tiparele de somn. Milioane de oameni găsesc un remediu eficient în această abordare.

3. Melatonina

Melatonina este un hormon uman, folosit tot mai des ca supliment pentru somn, mai ales la persoanele care călătoresc între fusuri orare sau care lucrează noaptea şi nu pot dormi ziua. Glanda pineală produce serotonina, care este apoi transformat în melatonină pe timp de noapte, când scade expunerea la lumină.

Melatonina este, în principiu, un cronometror pentru programul nostru intern, care ne spune când corpul este pregătit pentru a merge la culcare. Poate fi folosit ca remediu pentru inducerea somnului la persoanele care au un ciclu de somn-trezire deranjat.

Melatonina se poate administra cu aproximativ 30 de minute înainte de culcare. Unii experţi avertizează că melatonina nu trebuie utilizat de către persoanele cu depresie, schizofrenie, boli autoimune sau alte boli grave. Femeile gravide şi cele care alăptează nu trebuie să folosească melatonină. Un tratament cu melatonină oate dura pâna la 3 luni.

4. Puţin zahăr

Deşi consumul de zahăr excesiv poate acţiona ca un stimulent, se pare că zahărul în cantităţi mici poate reglementa în mod activ nivelul de insulină şi induce eliberarea de triptofan, care stimulează apoi eliberarea de serotonină. Acest ciclu natural de zaharuri este bine cunoscut pentru efectul de relaxare şi de inducere a somnului. Se poate lua o bomboană dulce sau miere cu lapte înainte de culcare pentru a adormi natural, şi a dormi liniştit până dimineaţă.

5. Un pahar de lapte cald (cu miere)

O cantitate mică de lapte şi miere ne poate stimula somnul datorită tripotanului conţinut de aceste produse. Acesta este motivul pentru care un pahar de lapte cald cald la culcare este o soluţie atât de populară folosită în medicina tradiţională pentru relaxarea sistemului nervos şi muscular şi combaterea insomniei.

6. Plante, ceaiuri, remedii naturiste pentru insomnie

Următoarele plante pot fi folosite în timpul zilei, sau cu 20-30 de minute înainte de culcare.

- Muşeţel (Anthemis nobilis)

Muşeţelul este o plantă sedativă puternică, ce poate folosită în condiţii de siguranță de către adulţi şi copiii deopotrivă. Ceaiul de muşeţel este frecvent utilizat în Europa, America de Sud şi Mexic pentru insomnie, agitatie şi iritabilitate, mai ales la copii. Se bea o cană de ceai, de 2-3 ori pe zi.

Uleiul de muşeţel poate fi de asemenea adăugat în apa de baie (5-6 picături), pentru a calma nervii şi agitaţia, sau diluat până la 2%, pentru masaj sau inhalaţie. Ca tinctură, se iau câte 30 de picături pe zi.

- Lavanda (Lavandula officinalis)

Lavanda este un tonic consolidator blând pentru sistemul nervos. Câteva picături de ulei de lavandă adăugate la o baie înainte de culcare sunt recomandate pentru persoanele cu tulburări de somn. În plus, uleiul de levănţică poate fi folosit sub formă de comprese sau masaj. Se bea o cană de ceai de lavandă de 2-3 ori pe zi, sau se adaugă câte 10 picături de ulei de lavandă în ulei vegetal pentru inhalaţie sau masaj pe piele. La băi se folosesc câte 3-10 picături.

-  Salata verde sălbatică (Lactuca Virosa)

Salata verde sălbatică este un sedativ uşor pentru calmarea nervilor folosit pentru nelinişte şi insomnie. Aceasta poate fi găsit ăîntr-o varietate de formule pentru tratarea insomniei acute şi cronice. Tinctura de salată verde sălbatică se ia de regulă câte 2-3 picături, de 3-4 ori pe zi.

- Sunătoare (Hypericum perforatum)

Acest plantă minunată are o istorie lungă de utilizare care datează din timpuri greceşti antice . Studiile ştiinţifice moderne arată ca aceasta poate ajuta la ameliorarea insomniei cronice şi a depresie uşoare atunci când există anumite dezechilibre chimice la nivelul creierului. Se recomandă evitarea expunerii directe a pielii la lumina puternică a soarelui.

Se ia câte o jumătate de linguriţă de tinctură, de 2-3 ori pe zi, sau câte 1-2 tablete sau capsule de pulbere de sunătoare, de 2-3 ori pe zi, timp de 2-3 săptămâni.

Citeşte mai multe despre:

Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.


4 + = 9