Botanistul James Duke ne spune cum să preparăm un ceai „multi-antioxidant”, care ne oferă protecție împotriva îmbolnăvirii și a îmbătrânirii

Celebrul botanist James A. Duke ne oferă în cartea sa – „Farmacia Verde” – o metodă simplă și la îndemâna oricui pentru a ne apăra de boli și menține tineri.

Este vorba despre un ceai foarte aromat, care conține plante cu un conținut ridicat de antioxidanți.

Folosind mai multe mirodenii în alimentația noastră putem crește diversitatea de antioxidanți, obținând astfel mai multă protecție împotriva îmbolnăvirii.

Antioxidanții sunt importanți deoarece contracarează bolile cronice și îmbătrânirea prematură. Acești compuși protejează celulele organismului împotriva stresului oxidativ cauzat de radicalii liberi – principala cauză a procesului îmbătrânirii.

Ei ne apără în mod deosebit de bolile degenerative, precum cancer, afecțiuni cardiovasculare, diabet, artrită, degenerescență maculară și Alzheimer.

__________________________________________________________________________________________________

Toate cele 3 plante de bază folosite la acest ceai – menta, rozmarinul și oregano – conțin acid rosmarinic, un antioxidant foarte puternic. Acest compus are o putere mare de neutralizare a radicalilor liberi din corp. Are totodată efecte antiinflamatoare și este benefic în astm.

Menta conține fitonutrienți care stopează creșterea tumorilor pancreatice, mamare și hepatice și protejează împotriva cancerului de colon, de piele și de plămâni.

__________________________________________________________________________________________________

Rozmarinul previne mutațiile ADN îndeosebi la nivelul ficatului și a celulelor bronhice, protejează împotriva melanomului și este un stimulent excelent pentru funcțiile cognitiveMai mult, această plantă intens aromată curăță sângele, combate bacteriile și infecțiile fungice cu candidă.

__________________________________________________________________________________________________

Plantele aromatice au o activitate antioxidantă mult mai mare decât a fructelor și legumelor bogate în antioxidanți. Oregano are o capacitate antioxidantă de 42 de ori mai mare decât merele, de 30 de ori mai mare decât cartofii, de 12 ori mai mare decât portocalele și de 4 ori mai mare decât afinele.

1 lingură de oregano proaspăt are aceeași activitate antioxidantă ca un măr mediu. Această plantă este mai puternică și decât usturoiul.

__________________________________________________________________________________________________

Rețeta de se poate îmbogăți și cu alte plante care au proprietăți asemănătoare, precum busuioc, roiniță, isop, maghiran, salvie sau cimbru.

Pentru a obține o băutură și mai potentă din punct de vedere terapeutic, putem adăuga și puțin ghimbir și/sau turmeric. Aceste două condimente au proprietăți antiinflamatoare și anticancerigene remarcabile.

Autorul nu ne dă cantități precise, ci ne sfătuiește să folosim toate aceste ingrediente la prepararea unui ceai antioxidant după preferință:

„Oamenii mă întreabă întotdeauna cât din fiecare plantă ar trebui să folosească pentru prepararea acestui ceai. Ceaiurile mele nu sunt niciodată la fel. Folosesc câte puțin din fiecare.

Însă pentru a-i mulțumi pe cei care au nevoie de rețete, le spun să folosească 2 părți din ingredientele care le plac mai mult, și 1 parte din cele pe care le găsesc cel mai puțin atrăgătoare.”

Așadar, după ce ați ales plantele și ați stabilit cantitățile în funcție de gust și preferință, puneți-le într-un ibric, turnați apă clocotită peste ele și lăsați-le la infuzat timp de 10-20 de minute. Strecurați și serviți ceaiul.

__________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. The World’s Healthiest Foods, Herbs—Packed with Powerful Antioxidants—Oregano Ranks Highest: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=news&dbid=35

2. Antioxidants for Health and Longevity, Health Benefits of Peppermint: One of Nature’s Top Antioxidant Foods: http://www.antioxidants-for-health-and-longevity.com/health-benefits-of-peppermint.html

3. James A. Duke, PhD., Multi-Mint Antioxidant Tea, The Green Pharmacy: http://www.herballegacy.com/Mint_Tea.html

4. The World’s Healthiest Foods, Peppermint: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=102

5. Body Ecology, The Herb Rosemary: Super Antioxidant, Powerhouse Memory Booster & More: https://bodyecology.com/articles/rosemary_super_antioxidant_memory_booster.php

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *