Clicky

VITAMINE și MINERALE care protejează împotriva CANCERULUI (doză + surse naturale)

Biochimistul Eugen Giurgiu citează în cartea sa „Cancerul – Tratamente Naturiste” cei mai importanți nutrienți care protejează organismul împotriva cancerului și care pot ajuta la tratarea acestei boli.

Acesta subliniază faptul că vitaminele și mineralele trebuie obținute din alimentație. Suplimentele sintetice nu pot fi administrate în cantități mari, deoarece pot crea probleme de sănătate sau pot avea chiar un efect contrar.

Vitamine

Acid folic

Acidul folic, sau vitamina B9, are un efect neutralizant asupra substanțelor canceroase pe care nitrații din alimente le formează în stomac când aceștia intră în amestec cu enzimele naturale. Cel mai bine este să se consume alimente care conțin acid folic.

Surse alimentare: legume cu frunze verzi – spanac, salata romană, broccoli, varză, conopidă, gulii, usturoi, ceai verde, cicoare, portocale, nuci, fasole, mazăre.

♣ Vitamina A

Studiile au evidențiat efectul protector al acestei vitamine împotriva cancerului de plămâni. Vitamina A ne apără de infecții, susține funcția ficatului și a glandei tiroide, este importantă pentru somn și pentru menținerea tensiunii arteriale.

Vitamina A sintetică administrată în cantități mari poate cauza efecte secundare severe. Doza zilnică necesară de vitamina A se poate lua din alimente.

Surse alimentare: morcov, usturoi, piersici, caise, dovleac, spanac, ceapă, roșii, portocale, lămâi, măceșe, fructe de pădure, ananas, banane, cereale, gălbenuș, lapte integral, unt, smântână, ulei de pește, sardele.

♣ Beta-caroten

Primele studii care au arătat asocierea dintre aportul de beta-caroten și ratele mai mic de cancer au fost realizate în annl 1981. Acest antioxidant puternic se transformă în corp în vitamina A. Are rol protector asupra sistemului imunitar. Alături de alte vitamine antioxidante precum C și E, beta-carotenul luptă împotriva cancerului, îmbătrânirii premature, a bolilor de piele și de ochi și a celor cardiovasculare.

Studiile au arătat că persoanele care consumă zilnic 4 sau mai multe porții de fructe și legume bogate în beta-caroten au rate mai mic de boli cardiovasculare și cancer.

Suplimentele cu beta-caroten pot avea însă un efect advers, fiind contraindicate mai ales fumătorilor. Cel mai bine este ca acest antioxidant să se ia din alimente.

Surse alimentare: morcovi, spanac, salată verde, roșii, broccoli, pepene galben, dovleac, caise (proaspete și uscate), lămâie, mango, piersici, portocale, varză.

♣ Vitamina B17

Această vitamină controversată cu rol protector și curativ în cancer este recomandată nu doar de biochimistul Eugen Giurgiu, ci și de academicianul Ovidiu Bojor și de mulți alți nutriționiști.

Surse alimentare: sâmburi de caise (maxim 10 pe zi), mere, cireșe, piersici și prune.

♣ Vitamin C

Este unul din cei mai puternici antioxidanți naturali, cu proprietăți imunostimulatoare și anti-îmbătrânire. Lipsa de vitamin C din dietă poate cauza oboseală fizică și psihică, depresie, apatie.

Surse alimentare: portocale, lămâi, ardei gras verde, cătină, măceșe, pătrunjel, conopidă, varză, kiwi, piersici, ananas, căpșune. Alimentele bogate în vitamina C trebuie consumate crude. Vitamina C este o vitamină solubilă în apă, care se pierde prin fierbere.

♣ Vitamina E

Ajută la stimularea activității celulelor imunitare, la producerea de anticorpi și la prevenirea îmbătrânirii premature. Protejează vasele de sânge de radicalii liberi.

Nu trebuie administrată în doze mai mari de 1.000 mg. Este contraindicată persoanelor care iau anticoagulante.

Surse alimentare: semințe de floarea-soarelui (1 mână de pe zi), ulei de soia, nuci, verdețuri, unt, ouă, ficat.

♣ Seleniu

Este un mineral foarte important pentru buna funcționare a glandei tiroide și a sistemului imunitar. Acțiunea sa anticancerigenă este bine-cunoscută de asemenea. Doza zilnică necesară este de 70-100 mg la bărbați și 50 mg pentru femei.

Administrat în doze mai mari de 300 mg pe zi, seleniul poate deveni toxic.

Surse alimentare: pește, cereale integrale, gălbenuș de ou, roșii, ficat, rinichi, semințe de chia, semințe de in, semințe de susan, orezul brun, broccoli, varză, spanac. Aceste alimente trebuie consumate în stare crudă, coapte sau fierte, dar nu prăjite, deoarece vitamina A este solubilă în grăsime.

Peștele este cea mai bună sursă de seleniu (tonul, sardinele, somonul, codul), dar și nucile braziliene (2 pe zi pot acoperi doza zilnică necesară), carnea de pui, de miel și de vită.

♣ Minerale

Cele mai bune minerale cu efect profilactic și terapeutic în bolile canceroase sunt calciu, magneziul, zincul, fierul și cuprul.

Surse articol:
1. „Cancerul – Tratamente Naturiste”, Eugen Giurgiu
2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7495237
3. http://umm.edu/health/medical/altmed/supplement/betacarotene
4. http://www.whfoods.com/genpage.php?dbid=95&tname=nutrient
5. http://www.globalhealingcenter.com/natural-health/best-vegetarian-foods-selenium/

Cautari:
    la taifas cancer |

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *