Dieta CURCUBEU care ne apără de CANCER

Dr. David Jockers scrie într-un articol publicat pe site-ul The Truth About Cancer despre modul în care o dietă diversificată, bazată pe felurite alimente vegetale ne poate ajuta să prevenim una din cele mai de temut boli ale momentului: cancerul.

Dieta optimă, pe care ne-o propun specialiștii, trebuie să aibă un spectru de culori cât mai larg.

Culorile fructelor și legumelor sunt 100% naturale, și ele provin din nutrienții – îndeosebi antioxidanții pe care acestea le conțin. Cu cât mai variată este paleta de culori pe care farfuria noastră o conține – verde, roșu, galben, portocaliu, mov/violet, albastru – cu atât mai hrănitoare va fi masa respectivă.

Antioxidanții din alimentele vegetale luptă împotriva afecțiunilor cronice prin faptul că inhibă efectele distructive ale radicalilor liberi asupra celulelor și organelor corpului.

Pe lângă efectul lor protector, antioxidanții contribuie la repararea daunelor cauzate de agenții carcinogeniciAcești compuși ajută la imunizarea organismului și îl întăresc în lupta împotriva bolilor.

Numeroase studii au arătat o asociere importantă între dieta vegetariană și reducerea riscului de boli cronice degenerative, precum leucemie, cancer cerebral, mamar, pulmonar, gastrointestinal, cancer de piele și de prostată, diabet, boli cardiovasculare, obezitate, diabet, afecțiuni cerebrale și boli inflamatorii.

Spre deosebire de carne și produsele rafinate pe care le cumpărăm din magazine – care acoperă o bună parte din alimentația noastră de zi cu zi și care produc aciditate în corp, fructele, legumele și verdețurile au un potențial crescut de alcalinizare a organismului.

Unele studii au asociat dietele alcaline cu beneficii asupra oaselor, mușchilor, sistemului cardiovascular, funcțiilor creierului și greutății corporale, precum și cu reducerea durerilor și îmbunătățirea terapiilor anti-cancer.

_________________________________________________________________________________________________

Dieta curcubeu

→ Alimentele de culoare albă

Acestea curăță sângele, detoxifică ficatul, susțin creșterea celulară sănătoasă, reduc inflamațiile asupra sistemului vascular.

ceapa, usturoiul (au proprietăți antibacteriene, antivirale, antifungice și anticancerigene)
• ciupercile (au proprietăți anticancerigene, antidiabetice, antialergice, antibacteriene, antiinflamatoare);
• prazul, conopida, ghimbirul, vinetele albe, varza, nuca de cocos.

→ Alimente de culoare verde

Conțin clorofilă, acid folic, vitamina K, antioxidanți, compuși cu efect detoxifiant, îmbunătățesc fertilitatea, reglează foamea, îmbunătățesc nivelul insulinei, ajută la vindecarea țesuturilor afectate.

• verdețurile (spanacul, salata verde, pătrunjelul, mărarul), leurda, avocado, broccoli, merele verzi, păstăile de mazăre, fasole, castravetele, varza.

→ Alimente de culoare albastră, mov și violet

Sunt bogate în antocianini, antioxidanți asociați cu reducerea riscului de cancer, distrugerea celulelor cancerigene și prevenirea înmulțirii lor, prevenirea daunelor genetice și reducerea inflamațiilor.

Alimentele cu această paletă de culori ajută la eliminarea metalelor din corp și susțin alte căi de detoxifiere.

• vinetele, varza mov, prunele, afinele, coacăzele negre, strugurii negri, murele, dudele.

→ Alimente de culoare roșie

Acestea conțin cantități mari de licopen, antocianini și vitamina C, antioxidanți care combat efectele speciilor de oxigen reactiv asociate cu daune la nivelul țesuturilor.

Consumul acestor alimente ajută la reducerea inflamațiilor la nivelul arterelor și implicit a riscului de boli cardiovasculare. Licopenul combate cancerul de prostată, de stomac, de plămâni și de sân.

• tomatele, pepenele verde, rodiile, căpșunele, zmeura, struguri roșii, merele roșii, varza roșie, sfecla roșie, rubarba, ardeiul gras roșu, ridichea roșie, cireșele, vișinele, coacăzele roșii.

→ Alimente de culoare portocalie

Beta-carotenul este principalul pigment care dă alimentelor culoarea portocalie. Acest antioxidant este un agent anticancerigen puternic. A fost asociat cu o reducere a ratei mortalității din cauza cancerului. Are de asemenea efecte stimulatoare asupra imunității.

Odată ajuns în corp, beta-carotenul se transformă în vitamina A (retinol), care îmbunătățește vederea și previne orbirea de noapte.

• morcovii, ardeiul gras portocaliu, dovleacul, grepfrutul, caisele, piersicile, mango, papaya, pepenele galben.

Cel mai simplu mod de a consuma cât mai multe din aceste alimente odată este să le preparăm sub formă de salate.

Bibliografie: The Truth About Cancer, How Eating a Rainbow Diet Helps Prevent Cancer: https://thetruthaboutcancer.com/rainbow-diet-cancer/

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *