Clicky

MAGNEZIUL alimentar reduce OBEZITATEA și DIABETUL (studii interesante)

Magneziul este un mineral cu o importanță atât de covârșitoare pentru sănătatea noastră deoarece este utilizat în mii de procese enzimatice din corpul nostru. Este un nutrient fără de care nu putem trăi sau funcționa bine.

Alimente Bogate în Magneziu

Alimente Bogate în Magneziu

Un studiu realizat la Colegiul Medical Mymensingh din Bangladesh a arătat că magneziul are implicații semnificative și în metabolismul glucozei. Cercetătorii au descoperit că 44% din persoanele diabetice testate aveau un nivel scăzut de magneziu din sânge, în timp ce doar 6% din persoanele sănătoase aveau acest deficit.

Magneziul, asociat cu rate mai mici de rezistență la insulină și obezitate

Oamenii de știință de la Școala Medicală din cadrul Universității Memorial din Newfoundland (Canada) au confirmat această legătură, adăugând și alte descoperiri remarcabile. Aceștia au observat că un aport ridicat de magneziu (din dietă) este asociat cu rate mai mici de rezistență la insulină, și totodată cu niveluri mai reduse de grăsime corporală.

Cercetătorii canadieni au recrutat 2.295 de adulți – bărbați și femei și au măsurat aportul relativ de magneziu din dietă prin chestionare. Au testat nivelul de insulină circulant, procentul de grăsime și nivelul de obezitate la participanți.

Rezultatele au arătat că persoanele cu o dietă bogată în magneziu au avut cele mai mici niveluri de insulină circulante. Nivelurile înalte circulante de insulină sunt un simptom al rezistenței la insulină.

În diabetul de tip 2, rezistența la insulină face ca nivelurile mari de glucoză neutilizată să circule prin fluxul sangvin. Acest lucru poate afecta vasele de sânge. Din acest motiv, rezistența la insulină a fost asociat cu un risc mare de boli cardiovasculare.

Când nivelul magneziului crește, nivelul obezității scade

Cercetătorii au descoperit de asemenea că există o relație inversă între procentul de grăsime corporală și aportul de magneziu: când nivelul magneziului crește, nivelul obezității scade.

Există și o explicație: când glucoza nu este luată de celule și folosită ca energie, ea se poate combina cu lipidele, ajungând astfel în celulele grase.

Autorii acestui studiu spun că rezultatele acestei cercetări demonstrează clar că un aport ridicat de magneziu alimentar poate atenua rezistența la insulină, și poate fi benefic pentru persoanele supraponderale sau obeze, inclusiv pentru copii și femeile pre-menopauzale).

Un studiu italian, realizat pe 58 de copii la Colegiul Medical din cadrul Universității din Torino a arătat că un aport redus de magneziu a fost asociat cu un nivel mai mare de glicemie à jeun, niveluri mai mari de insulină circulante și niveluri mai mari de rezistență la insulină.

Alimentele cu cel mai mare conținut de magneziu

Rezultatele acestor studii se referă la magneziul luat din alimente, prin dietă. În cazul suplimentelor cu magneziu, există riscul ca acestea să fie respinse de sistemul imunitar, sau să treacă prin intestin fără să fie absorbite.

Cele mai bune surse alimentare de magneziu sunt:

  • apa minerală, spanacul, tărâțele de grâu, germenii de grâu, migdalele, nucile caju și alte tipuri de nuci, semințele, cartofii, orezul brun, lintea, fasolea, bananele, iaurtul natural, stafidele și avocado.

Sursă: http://www.realnatural.org/magnesium-intake-linked-with-lower-risk-of-diabetes-and-obesity/

Citeşte mai multe despre:

1 comentariu

  1. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *