Clicky

URZICA este foarte bogată în BOR, un mineral care întărește oasele și reglează hormonii feminini

În “Farmacia Verde” a botanistului James. A. Duke, urzica este citată ca una din cele mai bune plante pentru întărirea oaselor, prevenirea și chiar tratarea afecțiunilor osoase precum artrita, osteoporoza, osteoartrita sau poliartrita reumatoidă.

Urzică

Urzică

Potrivit Rheumatoid Disease Foundation, 3 mg de bor pe zi contribuie semnificativ la ameliorarea simptomelor cauzate de artroză și poliartrită reumatoidă.

Acest oligoelement joacă un rol esențial în prevenirea osteoporozei și osteoartritei, prin faptul că ajută la reținerea calciului în oase. Borul are de asemenea o influență pozitivă asupra sistemul endocrin. Mai precis, acest mineral stimulează cantitatea de hormoni care ajută la menținerea sănătății oaselor și articulațiilor în perioada menopauzei – estrogen și progesteron, și împiedică eliminarea calciului, magneziului și fosforului prin urină.

Ceai de urzică pentru sănătatea oaselor și articulațiilor

Cercetătorii de la Departamentul de Agricultură din Statele Unite ale Americii au descoperit că urzica este o plantă care ne poate aproviziona cu necesarul de bor pentru sănătatea oaselor. Frunzele de urzică au un conținut de 47 de părți de bor la un milion, ceea ce înseamnă că 100 de grame de plantă conțin mai mult decât doza zilnică recomandată de 3 mg de bor.

Urzica se poate consuma sub formă de infuzie – preparată dintr-o lingură de plantă și 250 ml de apă clocotită, sau macerat la rece, preparat dintr-o lingură de plantă, lăsată în 250 ml de apă rece peste noapte. Se beau câte 3 căni pe zi, cu jumătate de oră înainte de mesele principale ale zilei.

Și urzicarea sau frecarea articulațiilor cu urzici proaspete ajută la ameliorarea durerilor.

Alte beneficii ale consumului de ceai de urzică sunt: formarea hemoglobinei și combaterea anemiei, întărirea imunității, reducerea stării de oboseală sau epuizare, creșterea rezistenței organismului, curățarea corpului de toxine, și purificarea sângelui.

Alte surse alimentare de bor

Borul se găsește în multe fructe și legume, de aceea respectarea recomandării nutriționiștilor de a consuma 2 porții de fructe și 3 porții de legume pe zi este esențială pentru menținerea sănătății oaselor.

– struguri
– mere
– pere
– piersici
– stafide
– smochine
– banane
– nuci, alune de pădure, migdale
– broccoli
– varză
– soia
– morcovi
– fasole
– cartofi
– miere

Cautari:
    ce boli vindeca urzica si ce vitamine conține |

Citeşte mai multe despre:

1 comentariu

  1. in plus borul ajuta la detoxifierea de fluor si brom

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *