Clicky

Legătura Dintre Lipsa de Magneziu și Migrenele

Carența de minerale poate cauza cele mai serioase probleme de sănătate. Magneziul este probabil cel mai important mineral, de care depinde funcția sistemului imunitar, sistemului nervos și muscular și ritmul inimii.

Legătura Dintre Lipsa de Magneziu și Migrenele

Legătura Dintre Lipsa de Magneziu și Migrenele

În plus față de durerea apăsătoare și chinuitoare, migrenele mai pot cauza sensibilitate la zgomot și lumină, greață, vărsături, diaree, paloare facială sau mâini și picioare reci.

Există zeci de factori care pot declanșa migrenele: stresul, lipsa de somn, dezechilibrele hormonale, schimbarea temperaturilor, lipsa de minerale sau vitamine, inhalația de substanțe chimice, zgomote puternice, etc.

Mineralul lipsă

Una din cele mai ignorate cauze ale migrenelor este lipsa de magneziu. Deficitul de magneziu duce la o oscilație necontrolată a nivelului de serotonină.

Acest lucru poate declanșa spasme vasculare, reducerea fluxului sangvin, la proasta oxigenare a creierului și implicit la dureri de cap puternice.

Studiile au arătat că 50% din pacienții cu migrene au un nivel scăzut de magneziu în momentul durerilor, și că o infuzie cu minerale poate reduce durerea aproape instant. Mai mult, suplimentarea cu magneziu poate reduce atât intensitatea, cât și frecvența migrenelor.

Lipsa de magneziu este o problemă mult mai serioasă și mai frecventă decât ne dăm seama. Studiile au arătat că doar 25% din populația unei țări primesc o doză optimă de magneziu din dieta zilnică. Aportul de magneziu a fost stabilit între 475 și 500 mg pe zi.

Alimente bogate în magneziu

Pentru a ne feri de migrene, palpitații, dureri de inimă, tulburări ale sistemului nervos, spasme musculare, oboseală și alte simptome pe care deficitul de magneziu îl dă, ne putem axa pe o dietă bogată în alimente care conțin magneziu. Cele mai bune surse naturale de magneziu sunt:

• Nucile
• Cerealele integrale
• Orezul brun
• Legumele cu frunze verzi, bogate în clorofilă (cum este spanacul)

Totodată, pentru prevenirea atacurilor de migrenă, trebuie să evităm consumul excesiv de cafea, coca-cola și alte băuturi răcoritoare care conțin aspartam sau fosfați. Alcoolul și tutunul perturbă nivelul de magneziu. Medicamentele pentru inimă și tensiune, antibioticele, diureticele și medicamentele pentru astm, epilepsie sau diabet reduc și mai mult nivelul de magneziu din corp. Diabeticii și persoanele care suferă de diaree cronică excretă mai mult magneziu decât în mod normal.

Suplimentele cu magneziu

Dacă nivelul nostru de magneziu este sub limita normală, cel mai bun mod de a rezolva deficitul este să luăm pentru început suplimente cu magneziu, la recomandarea medicului.

3 comentarii

  1. MAMALIGA CONTINE MAGNEZIU ?

  2. multi nici nu-si imagineaza de cate ”rautati ” e responsabila lipsa magneziului. Umbla la medici si nu-si rezolva problemele. Nu va costa nimic sa luati 1-2 tablete de MAGNEROT cel putin 10 zile. Eu iau de 5 ani acest preparat ( nu sunt reprezentant pentru firma producatoare ) dar aceasat a fost forma care pt. mine s-a dovedit a fi cea mai bine asimilata .

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *