Depresia – Remedii Naturiste

Milioane de oameni sunt afectați de depresie majoră în toată lumea, și procentul este într-o continuă creștere.Metodele convenționale de tratament pot fi de succes în tratarea episoadelor depresive majore. În 80% din cazuri, se constată o îmbunătățire în decursul a 4-6 săptămâni de tratament. Însă 50% din pacienți se văd nevoiți să oprească tratamentul din cauza efectelor secundare sau a temerii de dependența de medicamentele prescrise.

Depresia – Remedii Naturiste

Remediile naturale recomandate în cazul depresiei ușoare de către medicina antidepresivă naturistă pot fi un adjuvant important pentru tratamentul tradițional.

1. Magneziu

Simptomele depresive încep de la o apatie ușoară și pot merge până la psihoză sau chiar gânduri suicidale. Acestea se pot datora în principal unei lipse majore de magneziu. Acest mineral este necesar pentru contractarea și relaxarea mușchilor, și pentru producerea de proteine și energie. Mai mult, magneziul este vital pentru creșterea oaselor și sprijinire. O  suplimentare cu acest mineral prin intermediul dietei poate contribui la  îmbunătățirea stării de spirit.

Alimente care conțin magneziu sunt: semințe de dovleac, de floarea-soarelui sau de susan, nuci, caju și migdale, fasole neagră și albă, soia, legume cu frunze verde închis precum spanacul, varza, sfecla mangold sau varza și cerealele integrale.

125-300 mg de magneziu administrat pacienților cu depresie majoră la masă și înainte de culcare a ajutat la reducerea simptomelor și recuperarea lor în mai puțin de o săptămână.

2. Vitaminele B

Toate vitaminele din complexul B joacă un rol important în neurotransmițătorilor care induc starea de bine, însă acidul folic, Vitamina B6 și B12 sunt cele mai importante. Deficitul de aceste vitamine pot afecta nivelul acidului gamma-aminobutiric, serotonina și dopamina, care duce la apariția depresiei și a altor tulburări de dispoziție.

3. Ginkgo biloba

Ginkgo biloba este o plantă folosită de mii de ani pentru tratarea diferitelor probleme psihice și nervoase, între care și demența. În prezent, se crede că Gingko biloba poate reduce simptomele dureroase ale sindromului premenstrual, daunele induse de chimioterapie și simptomele depresive.

Ginkgo Biloba poate fi eficace în ameliorarea depresiei minore la persoanele în vârstă. Acestă plantă conține antioxidanți care combat efectele radicalilor liberi, între care și îmbătrânirea precoce.

Radicalii liberi pot afecta în mod negativ inclusiv receptorii serotoninei din creierul nostru pe măsură ce îmbătrânim, ceea ce crește riscul de depresie. Ginkgo biloba stimulează creșterea nivelului de serotonină și a sintezei de proteine, contribuind astfel la atenuarea semnificativă a simptomelor depresive.

4. Sunătoarea

Sunătoarea este o plantă despre care se crede că poate acționa ca un remediu natural pentru depresia ușoară, datorită conținutului de hipericină și hyperfornin, substanțe care cresc capacitatea organismului de recaptare a anumite substanțe chimice din creier, cum este serotonina, noradrenalina sau dopamina. Creșterea nivelului de aceste substanțe biochimice poate ajuta la îmbunatățirea stării de spirit. Antidepresivele prescrise frecvent au efecte asemănătoare asupra acelorași neurotransmițători.

Sunătoarea se poate administra sub formă de ceai sau capsule, ca extras. Efectele sale secundare sunt mai ușoare decât cele date de antidepresive: amețeli, uscăciunea gurii sau tulburări gastrice. Sunătoarea poate interacționa cu anumite medicamente, cum sunt anticoncepționalele și anticoagulante.

5. Exercițiile fizice

Poate că nu există nici o legătură directă vizibilă între mișcarea fizică și depresia, însă cercetătorii au descoperit că 30-60 de minute de exerciții fizice moderate pe zi pot ridica starea de spirit, reduce stresul și crește stima de sine. Mai mult, mișcarea fizică regulată protejează corpul împotriva bolilor de inimă (hipertensiune arterială) și de cancer.

Când facem exerciții fizice, temperatura corpului nostru crește și apare o stare de calm. Mișcarea determină corpul să elibereze substanțe chimice care cresc starea de bine și elimină stările depresive, cum sunt endorfinele și noradrenalina.

Endorfinele stimulează sistemul imunitar și reduce percepția durerii, în timp ce noradrenalina este un neurotransmițător (o substanță chimică produsă de creierul nostru care crește buna-dispoziție.

Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.


    8 + 7 =