Stresul – Tipuri, Cauze, Remedii Naturiste

Persoanele afectate de stres îşi pot îmbunătăţi starea de spirit prin rugăciune şi practici de respiraţie profundă, pentru relaxarea minţii, a corpului şi a inimii. Acestea alungă energiile negative şi eliberează încordarea nervoasă care nu e proprie unui suflet sănătos. La capitolul remedii naturiste, stresul se poate combate cu ajutorul plantelor şi vitaminelor luat din surse naturale.

remedii naturiste anti-stres

Stresul afectează nu numai starea de sănătate a unei persoane, ci şi părțile comportamentale, emoţionale şi cognitive ale celorlalte persoane cu care persoana stresată intră în contact.

Ce este stresul?

Stresul poate însemna lucruri diferite pentru oameni diferiți. Dar în general, el are un context psihologic şi uneori biologic. În termeni biologici, stresul este legat de dezechilibrele biochimice care rezultă din tulburările psihice care au loc la persoană. Psihologic, fiecare persoană este diferită şi aşa este şi răspunsul lor la stres.

Cauzele stresului

Evenimente sau situații, cum ar fi războiul, foametea şi abuzul în copilarie sunt facotir reali care pot duce la boli legate de stres, cunoscute sub numele de tulburări de stres post-traumatice.

Stresul poate fi de asemenea agravat din cauza abuzului de alcool, tutun, marijuana, droguri sau unele narcotice prescrise. În timpul situaţiilor stresante, în corpul nostru are loc o acumulare de produse chimice, cum sunt cortizolul şi noradrenalina. Aceste substanțe chimice nu sunt eliminate uşor şi rămân în corpurile noastre cauzând anxietate, tensiune, insomnie, amețeli, nervozitate, crampe, aciditate, arsuri la stomac sau chiar dureri de spate.

Netratat la timp, stresulpoate duce la boli şi mai grave, pe termen lung, cum este hipertensiune arteriala, diabetul, nivelul ridicat de colesterol rău sau boli de inima. De asemenea, se ştie că stresul afectează sistemul imunitar pe termen lung, făcându-ne sensibili la boli.

Tipuri de stres

Stresul acut. Aceasta este cea mai populară forma de stres care se referă la resimţirea unor presiuni din trecutul recent şi viitorul apropiat. O doza mică de un astfel de stres poate fi la fel de palpitant ca alunecarea de pe un deal înclinat. Dar în general, doza celor mai multe persoane este mult prea mare. Stresul acut şi starea de presiune constantă poate provoaca explozii de furie, anxietate, dureri de cap, dureri la nivelul maxilarului, dureri de spate, arsuri la inimă, aciditate, constipație, diaree şi hipertensiune arterială.

Stresul acut episodic. Acest tip de stres se referă la persoanele care este acaparat de o serie de presiuni sau cereri simultan. Simptomele de stres acut episodic includ agresivitate, anxietate, nervozitate, tensiune, ritmul cardiac accelerat, dureri de spate şi aciditate ridicată. Nerăbdarea și agresivitatea lor este uneori percepută ca o atitudine ostilă şi comunicarea cu aceştia sfârşeşte de obicei rău, în certuri şi neînţelegeri. Pe de altă parte, există alții care sunt mai curând deprimaţi şi trist decât agresivi. Chiar şi astfel de oameni se pot confrunta cu acelaşi tipuri de simptome.

Stresul cronic. Un procent mare al persoanelor care suferă de stres cronic ajung alcoolici sau dependenţi de droguri. Problemele majore la locul de muncă, în viața personală sau profesională, cum ar fi relațiile înstrăinaate, pierderea celor dragi, șomaj, etc, sunt factori care declanşează starea de stres cronic. Cei mai grav afectaţi nu sunt adultţii, ci copiii. Traumele psihologice prin care un copil trece în astfel de situații pot avea un efect profund asupra lui pe viitor.

Simptomele stresului

- Memorie slabă, lipsa de concentrare, atitudine pesimistă, constant îngrijorătoare, constipație și diaree, emoţii şi dureri în piept, lipsa apetitului sexual, tulburări de alimentație, tulburări de somn.

Remedii naturiste anti-stres

1. Ashwagandha

Cunoscută şi sub numele de „ginseng indian”, Ashwagandha este o plantă vitalizantă utilizată în medicina Ayurvedică pentru protecţia sistemului nervos, pentru tratarea osteoartritei, a diabetului de tip I şi a cancerului. Pentru întărirea nervilor, combaterea stresului şi a anxietăţii, Ashwagandha se poate lua sub formă de capsule şi pulbere.

2. Ginkgo Biloba

Ginkgo biloba este unul din cei mai vechi arbori vii de pe terra, utilizat în scop terapeutic de medicina chineză din vechi timpuri pentru tratarea diferitelor afecţiuni. Dovezile ştiințifice arată faptul că Ginkgo este de asemenea o plantă cu putere mare de eliberare a stresului.

3. Lemn-dulce

Lemnul-dulce este o altă plantă veche, cu efecte calmant asupra sistemului nervos. Este de asemenea considerat un medicament bun care tratează astmul, oboseala, gingivitele, infecţii,e răceala, psoriazisul, ulcere sau piciorul de atlet.

4. Ceai de muşeţel

Ceaiul de muşeţel este bine să se bea înainte de culcare, pentru a reduce nivelul de stres şi pentru a induce ulterior starea de somn. Florile de muşeţel uscate pot fi folosite ca medicament, în special ca un bun neutralizator al cortizolului responsabil pentru starea de stres.

5. Ulei de muşeţel şi lavandă

Un studiu a arătat că masajul cu ulei de muşeţel, levănţică şi muşcată au avut efecte bune în reducerea nivelului de stres la unii pacienţi. Se recomandă un masaj zilnic de câte 5-10 minute.

6. Vitamina C

Vitamina C poate reduce în mod eficient stările încordate pe plan psihic dar şi fizic. Acidul ascorbic din Vitamina C este substanţa care are efecte pozitive asupra nivelului de stres. Vitamina C se poate lua din cictrice, legume crude şi plante aromatice.

În situații extreme de stres, consultarea unui medic este recomandat. Nu neglija simptome severe.

Cautari:
    cum combati stresul acut | stresul si agresivitatea | stresul tratamente |

Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

  1. Unde se poate gàsi aceastà plantà?

  2. Se găsește la magazinele naturiste sau online, sub formă de capsule.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.


2 − 1 =