ALIMENTE care influențează „chimia CREIERULUI” și starea de bine

Starea noastră de spirit este influențată de neurotransmițători (mesageri chimici din creier). Nutriționiștii spun că unele alimente au capacitatea de a reface aceste rezerve la persoanele cu deficite.

În timpul unor dereglări emoționale (tristețe, depresie) sau mentale sau în oboseala cronică, acestea pot fi consumate în cantități mai mari.

Deși mulți dintre noi apelăm la alcool, dulciuri (zahăr) și cafea pentru a obține o energizare rapidă, aceste produse nu sunt cea mai bună soluție pe termen lung. Ele pot aduce doar o revitalizare temporară, cu efecte negative asupra stării generale de sănătate.

Un studiu a arătat că circa 30 de grame de ciocolată neagră pe zi poate reduce nivelul hormonilor de stres și alte modificări din creier influențate de stres, după 2 săptămâni.

Pudra de cacao crudă este cea mai bună „formă de ciocolată”.

Semințele de in, nucile, peștele ton, hering-ul, macroul, somonul și semințele de chia sunt cele mai bune alegeri în ceea ce privește conținutul ridicat de acizi grași esențiali Omega-3.

Studiile au arătat că aceștia ajută la combaterea depresiei prin faptul că cresc cantitatea de materie cenușie din trei regiuni ale creierului (care este mai mică la persoanele afectate de depresie severă).

Totodată, Omega-3 menține arterele creierului libere de depuneri periculoase și îmbunătățește memoria.

Carnea slabă de pui și pieptul de curcan ajută la creșterea nivelurilor de dopamină și norepinefrină – compuși chimici din creier care îmbunătățesc starea de spirit și ne fac mai vigilenți.

Un studiu a arătat că persoanele cu depresie au un nivel scăzut de acid folic. Lintea este o sursă bună de această vitamină (B9) esențială, la fel și spanacul gătit, avocado și portocalele.

Nucile braziliene se numără printre cele mai bune surse de seleniu. Deficitul acestui mineral a fost asociat cu o incidență crescută a depresiei.

Un studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition a arătat că consumul de zer determină creșterea producției de serotonină și a bunei-dispoziții. Zerul mărește totodată performanța intelectuală în timpul stresului, reduce oboseala și crește vigilența.

Vitamina E este importantă pentru reducerea declinului cognitiv la persoanele vârstnice și îmbunătățirea coordonării. Avocado este una din cele mai bune surse de vitamina E, precum și semințele de floarea-soareluiUn studiu amplu a arătat că această vitamină reduce stresul oxidativ – principalul vinovat al afecțiunilor cerebrale.

Un alt aliment important pentru sănătatea creierului și buna dispoziție este turmericul. Curcumina – compusul activ din turmeric – protejează împotriva tulburărilor neurologice, precum Alzheimer. Un studiu a arătat că acest condiment previne acumularea de plăci la nivelul creierului.

Căpșunile, afinele și spanacul sunt surse bune de antioxidanți. potrivit unui studiu apărut în Journal of Neuroscience a arătat că șobolanii hrăniți cu extracte de căpșuni și spanac au avut un declin cognitiv mai mic decât animalele hrănite în mod obișuit.

Pentru a îmbunătăți comunicarea dintre celulele creierului putem alege o combinație de nuci și semințe, bogate în grăsimi sănătoase care stimulează circulația, și în magneziu.

Ouăle sunt o sursă bună de vitamina B12, colină și inozitol, compuși importanți pentru sănătatea creierului. Vitaminele B în general previn acumularea de homocisteină (un aminoacid care poate cauza probleme cardiace și tulburări de memorie).

_______________________________________________________________________________________________________

Sursă: The Whole Journey, Is Your Brain Happy? Foods that Boost and Balance Brain Chemistry: https://thewholejourney.com/is-your-brain-happy-foods-that-boost-and-balance-brain-chemistry/

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *