Clicky

Este bine ca ADULȚII să consume LAPTE sau NU? Sfaturile doctorului Pavel Chirilă

Deși studiile vorbesc numai de bine despre consumul de produse lactate, unele surse sugerează că laptele nu este indicat pentru consumul adulților.

Motivele invocate sunt conținutul de cazeină – o proteină răspunzătoare pentru reacțiile alergice la lactate -, precum și faptul că laptele creează aciditate excesivă în corp și stimulează producția de mucus.

Potrivit unui articol apărut pe site-ul doctorului Phil Maffetone, există mai multe tipuri de cazeină. Cele mai comune sunt beta-cazeină A1 și beta-cazeină A2.

Tipul A1 se comportă ca un narcotic. Studiile au asociat-o cu foarte multe boli și probleme de sănătate: boli de inimă, hipercolesterolemie, diabet de tip 1, tulburări neurologice (autism, schizofrenie), alergii sau sindromul de moarte infantilă subită.

Cazeina A1 se găsește îndeosebi în cantități mai mari în laptele care provine de la vacile hrănite cu hormoni pentru creșterea producției de lapte.

___________________________________________________________________________________________________

Doctorul Pavel Chirilă spune că cei care nu vor să mănânce lapte nu fac o greșeală. În egală măsură, cei care doresc să consume lapte „curat”, nu fac nici ei o greșeală.

Acest lapte „curat” despre care vorbește doctorul Chirilă este laptele muls de la vacile crescute și hrănite în regim natural, fără hormoni sau alte substanțe nocive. Laptele din magazine conține substanțe adăugate (aditivi) și lapte praf.

Trebuie să ne ferim de laptele praf și de laptele UHT – care deși nu conține bacterii, poate produce alergii.

Laptele este menționat de 50 de ori în Biblie

Doctorul Pavel Chirilă a studiat intens Vechiul și Noul Testament în căutarea de alimente „biblice”. În ceea ce privește laptele, acesta apare de 50 de ori în Sfânta Scriptură. Din acest motiv, domnul Chirilă consideră o lipsă de respect față de cele sfinte să desființăm sau să considerăm periculos un aliment care este menționat de atâtea ori în Biblie.

Să nu uităm că Pământul Făgăduinței (țara Canaanului) a fost numită țaralaptelui și a mierii” (Ieșirea 33, 3), și că durata de viață era foarte mare în acele vremuri. Și în alte culturi și religii, precum cele chineze și indiene, laptele este considerat un aliment de bază.

___________________________________________________________________________________________________

Tot mai mulți nutriționiști sunt de părere că, asemenea animalelor, oamenii nu trebuie să mai consume lapte la vârsta adultă.

Doctorul Pavel Chirilă combate această presupoziție, spunând că această comparație între specii nu este corectă. Omul și obiceiurile sale alimentare nu pot fi comparate cu cele ale animalelor:

„Bovinele au patru camere gastrice, au alt pH gastric, sunt rumegătoare și tipul alimentației ulterioare este diferit. Nu-l putem compara nici pe copil cu vițelul, nici pe omul adult cu boul”.

___________________________________________________________________________________________________

În urma acestor argumente expuse, cei care consideră benefic să consume lapte trebuie să opteze pentru produse naturale, provenite dintr-o sursă de încredere (ferme familiale mici). 

În concluzie doctorul Pavel Chirilă spune că este bine să consumăm lactate, dar cu măsură. Chiar și laptele „bio” trebuie consumat cu moderație. Alimentația bogată în lactate nu este recomandată, așa cum adesea întâlnim în practică, spune medicul Pavel Chirilă.

Cei care țin toate zilele de post rânduite de Biserică pe perioada unui an nu au cum să abuzeze de produsele de origine animală.

După vârsta copilăriei mult mai indicate sunt lactatele fermentateiaurt natural, lapte bătut, kefir, sana. Acestea sunt recomandate inclusiv bolnavilor de cancer.

Lapte de Capră

De asemenea, mai bun decât laptele de vacă este laptele de capră.

Acesta se digeră mai ușor și are un nivel mai mic de cazeină, ceea ce înseamnă și un risc mai mic de alergii, fermentație intestinală, balonare, indigestie și intoleranță digestivă.

În plus, laptele de capră este mult mai bogat în calciu, seleniu, cupru, vitamina B6, vitamina A, potasiu, vitamina B3 și acizi grași.

___________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Revista Naturalia, Lapte – Da sau ba? http://www.naturalia.ro/2017/04/29/lapte-da-sau-ba/

2. Dr. Phil Maffetone, Milk proteins: The good and the bad: https://philmaffetone.com/casein/

Citeşte mai multe despre:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *