Remedii pentru întărirea MEMORIEI

În acest articol vă prezentăm doar câteva rețete pe bază de plante și alimente cu efecte stimulatoare, tonice și protectoare asupra creierului și a funcțiilor cognitive.

Există mult mai multe remedii, acestea sunt doar câteva exemple, mai ușor accesibile. 

Vin de Rozmarin

Rozmarin

Rozmarinul are efecte puternice asupra funcțiilor cognitive. Studiile științifice au confirmat utilizările străvechi ale acestei plante în ceea ce privește îmbunătățirea memoriei și a stării de bine.

Doar aroma uleiului esențial de rozmarin s-a dovedit eficientă în creșterea vigilenței și a memoriei. Proprietățile olfactorii ale rozmarinului au efecte pozitive asupra performanței cognitive și efecte subiective asupra dispoziției.

Un studiu realizat la Universitatea Northumbria a arătat că studenții aflați în sălile în care a fost difuzat ulei esențiale de rozmarin au avut rezultate mai bune la examene.

Planta se poate consuma sub formă de infuzie sau vin (rețeta aici).

___________________________________________________________________________________________________

Miez de nucă și miere

Acest amestec, foarte plăcut la gust, poate fi util pentru consolidarea memoriei și a stării generale de sănătate. Numeroase studii au arătat că o mână de nuci îmbunătățesc sănătatea cerebrală.

Un studiu condus de Universitatea din California sugerează că un consum regulat de nuci crește performanța cognitivă. Alte cercetări au arătat că nucile au efecte neuroprotectoare și pot încetini sau preveni progresia bolii Alzheimer.

Se pun 800 g de miez de nucă mărunțit (nu măcinat complet) într-un borcan de sticlă, până se umple aproape complet.

Se toarnă miere de albine până sus și se amestecă bine. Se lasă la macerat 1 săptămână, amestecând zilnic în borcan cu o lingură lungă de lemn.

Se consumă câte 1 lingură, de 3 ori pe zi, după masă. Un astfel de tratament ajunge pentru o cură de 14 zile. Se poate relua la nevoie.

___________________________________________________________________________________________________

Leurdă

Terapeuta Maria Treben recomandă leurda pentru fortificarea memoriei și curățarea sângelui. Se poate administra sub formă de tinctură, care se prepară în casă. Pe site-ul nostru puteți găsi o astfel de rețetă, ușor de preparat.

Se consumă câte 15 picături de tinctură, de 3 ori pe zi. Este un remediu bun pentru cei care suferă de amețeală, insomnie sau tensiune la nivelul capului.

___________________________________________________________________________________________________

Obligeana

Această plantă are efecte pozitive asupra sistemului nervos central și ajută la îmbunătățirea memoriei. Un studiu apărut în Journal of Scientific and Innovative Research citează utilizarea acestei plante în sistemele medicale tradiționale din India ca tonic pentru creier, sistemul nervos și stomac.

Obligeana conține compuși (alfa și beta-asaron) cu efecte sedative, antidepresive, anticonvulsive și stimulente asupra memoriei.

Se poate consuma sub formă de infuzie sau vin. Ambele se prepară din rădăcinile plantei.

Pentru infuzie, se folosește 1 linguriță de pulbere (obținută prin măcinarea rădăcinilor uscate prin râșnița de cafea) la 200 ml de apă clocotită. Se lasă la infuzat 20 de minute, apoi se strecoară. Se iau câte 4 linguri pe zi.

Vinul se prepară din 100 g de rizomi de obligeană mărunțiți, puși la macerat într-un litru de vin negru. După 8 zile, se strecoară și se adaugă puțină miere de albine. Se consumă câte 50 ml de vin, de 3 ori pe zi, înainte de masă.

___________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Prof. Elena Păușescu, Prof. Consuela Păușescu, Prof. Adriana Nicolae Păușescu, MEMORIA, Boli ale Organismului, Tratamente și Rețete Naturiste, Editura Nova Didact, Râmnicu-Vâlcea, 2013, p. 69

2. itv.com, Rosemary sales soar after research shows memory boost in students: http://www.itv.com/news/2017-05-18/rosemary-sales-soar-after-research-shows-memory-boost-in-students/

3. Moss M, Cook J, Wesnes K, Duckett P., Aromas of rosemary and lavender essential oils differentially affect cognition and mood in healthy adults, Int J Neurosci. 2003: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12690999

4. Mdical Daily, Fight Memory Loss By Eating Walnuts: Less Than A Handful A Day Maintains Cognitive Function: http://www.medicaldaily.com/fight-memory-loss-eating-walnuts-less-handful-day-maintains-cognitive-function-319264

5. The Huffington Post, A Few Walnuts A Day May Help Boost Memory, Study Finds: http://www.huffingtonpost.com/2015/01/22/walnuts-boost-memory-study_n_6525316.html

6. Dr. Jina Pattanaik, Yogesh Kumar, Ravi Shankar Khatri, Acorus calamus Linn: A herbal tonic for central nervous system, Journal of Scientific and Innovative Research: http://www.jsirjournal.com/Vol2Issue5016.pdf

7. Maria Treben, Leurda, Sănătate din Farmacia Domnului, Ed. Hunga Libri, Miercurea-Ciuc, 2007, pp. 30-32

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *