Clicky

SUCUL obținut la BLENDER este mai sănătos decât cel obținut prin STORCĂTOR

Foarte mulți nutriționiști sunt de părere că sucul preparat cu ajutorul blenderului este mai sănătos și mai bogat în nutrienți decât sucul obținut prin storcător.

Stoarcerea înseamnă extragerea apei și a nutrienților din fructe și legume, dar totodată și eliminarea fibrelor insolubile (prezente îndeosebi în coajă).

Sucuri

Fibrele sunt esențiale pentru buna funcționare a sistemului digestiv (digerarea alimentelor și absorbția nutrienților), pentru eliminarea excesului de colesterol, menținerea sănătății cardiovasculare și prevenirea cancerului. În coajă se găsesc de asemenea cele mai mari cantități de antioxidanți și substanțe nutritive.

Cu toate acestea, în cazul unor boli grave (precum cancer), sunt mai indicate sucurile de obținute prin stoarcere, deoarece lichidul limpede (fără fibre) se absoarbe mai repede în fuxul sangvin, și odată cu el și nutrienții din ingrediente. Cele mai populare legume și fructe pentru sucurile limpezi sunt: sfecla, morcovul, merele, lămâie, ghimbirul.

Atenție, sucurile de fructe obținute prin storcător trebuie evitate de diabetici, deoarece pot cauza creșteri bruște ale nivelului de zahăr din sânge.

Sucurile preparate cu blenderul se numesc smoothie-uri. Fructele și legumele se pun în blender cu tot cu coajă și se mixează cu o cantitate mică de apă, până se transformă într-o băutură cremoasă. Aceste sucuri sunt bogate în fibre, și de aceea sunt mai sățioase. Pot fi consumate dimineața, la micul-dejun, datorită efectelor energizante, digestive și hrănitoare. Se prepară de asemenea mult mai repede.

→ Studiu

Cercetătorii coreeni de la Universitatea Sungshin Women din Seoul, Coreea au comparat conținutului nutrițional a sucului preparat la blender cu cel a sucului obținut prin storcător. Au măsurat îndeosebi conținutul de compuși antioxidanți.

În acest scop, au folosit patru tipuri de fructe: mere, pere, kaki și mandarine. Pentru blender, cercetătorii au folosit fructe întregi, iar pentru storcător au folosit doar pulpa fructelor.

Rezultatele au arătat că sucurile preparate la blender au demonstrat o activitate antioxidantă mai puternică decât sucurile obținute la storcător. Totodată, în sucurile preparate la blender au fost identificate cantități mai mari de compuși fenolici.

Cu toate acestea, concentrația de acid ascorbic din sucurile de mere, pere și mandarine obținute prin stoarcere a fost mai mare decât a sucurilor obținute la blender.

Acest studiu a demonstrat că metodele de extracție a sucurilor influențează semnificativ nivelul de fitochimicale și capacitatea antioxidantă a preparatelor finale.

Beneficiile sucurilor naturale

Sucurile de fructe și legume sunt deseori recomandate ca vitaminizante naturale pentru organism. Aceste băuturi bogate în antioxidanți, vitamina C și fibre au beneficii foarte importante pentru organismul nostru:

– protejează celulele corpului
– îmbunătățesc sănătatea sistemului cardiovascular
– protejează funcțiile neurocognitive
– au efecte diuretice, depurative, antiinflamatoare, anticancerigene și antimicrobiene

Acizii organici din fructe au efecte antioxidante și alcalinizante asupra corpului și influențează procesele metabolice.

Surse articol:
1. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4103735/
2. http://www.foodmatters.com/article/juicing-vs-blending-which-one-is-better

Cautari:
    blenderul distruge fibrele |
loading...

1 comentariu

  1. Prin centrifugarea produselor cu ajutorul blenderului se distrug toate enzimele din acestea, acesta fiind motivul pentru care storcatorul este de preferat. Acesta la rindul sau sa fie cu melc si sa proceseze la temperatura joasa (stoarcere la rece cu rotatie minimala)

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *