Clicky

SUC zilnic care luptă cu ÎMBĂTRÂNIREA, recomandat de botanistul James Duke

În lupta contra îmbătrânirii ne putem folosi foarte mult de dietă. Alimentele bogate în vitamine, minerale, fibre și antioxidanți pot încetini procesul de îmbătrânire, ferindu-ne totodată de numeroase probleme de sănătate.

Între recomandările botanistului James A. Duke se află și această băutură savuroasă din măr, morcov și fructe citrice. El recomandă consumul unui astfel de suc în fiecare zi.

Suc de Sfeclă

Suc de Sfeclă

Duke recomandă blenderul pentru prepararea sucurilor, și nu storcătorul – care înlătură pulpa bogată în fibre și păstrează doar sucul.

Fibrele sunt foarte importante pentru sănătatea sistemului digestiv, pentru scăderea colesterolului și reducerea riscului unor tipuri de cancer (îndeosebi a cancerului mamar, colo-rectal și de prostată).

Smoothie anti-îmbătrânire – rețetă

Ingrediente

• 1 măr
• 1 morcov
• ¼ lămâie
• ½ grepfrut

Preparare

Curățați ingredientele de coajă, tăiați-le bucăți și adăugați-le în blender. Adăugați și puțină apă (în funcție de cât de gros vreți să fie sucul) și mixați până la omogenizare. Dacă nu puteți bea sucul așa, îi puteți adăuga 1 banană mică, puțină miere de albine sau stevia pentru a-l îndulci.

Bananele coapte bine fac aceste sucuri mai cremoase și mai consistente. Alte fructe care pot îndulci sucurile sunt: curmalele uscate (hidratate puțin înainte în apă), pere, piersici, caise, prune proaspete sau uscate, pepene etc.

Pentru aromă, se poate adăuga puțină pudră de scorțișoară. Se pot prepara sucuri doar din fructe: mere, banane, portocale, grepfrut, lămâie, fructe de pădure, rodie, pepene, ananas etc. Se amestecă în blender cu puțină apă.

Pe lângă o băutură din fructe, botanistul Duke recomandă și alte obiceiuri sănătoase zilnic care pot ajuta la prevenirea multor neplăceri și boli asociate îmbătrânirii:

– consumul de ceaiuri din plante bogate în antioxidanți (rozmarin, mentă, oregano, roiniță, cimbru, salvie)
– înlocuirea unei mese cu carne cu o masă vegetariană
– consumul unei salate mari pe zi
– o mână de semințe și nuci pe zi
– cel puțin 1 morcov, 1 țelină și 1 buchețel de broccoli pe zi
– înlocuirea uleiului obișnuit cu ulei de măsline
– consumul de fructe și legume variate
– o plimbare zilnic

Surse articol:
1. „Farmacia Verde”, James A. Duke
2. http://www.webmd.com/diet/features/fiber-cancer#1

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *