TONIC de primăvară, din KIWI și URZICI crude

Vă prezentăm un mod excelent de a consuma urzicile proaspete. Acest suc ne aduce un aport bogat de nutrienți, întrucât toate ingredientele sunt folosite în stare crudă.

Conține îndeosebi fier (din urzici) și vitamina C (din kiwi, care ajută la absorbția fierului).

Smoothie cu Urzici

Potrivit Universității Bastyr din Washington, urzicile sunt un aliment hrănitor. Pe lângă fier, sunt bogate în potasiu, siliciu și calciu, vitamina A, vitamina K și proteine.

Studiile au arătat că urzica are proprietăți antioxidante, antiinflamatoare, antimicrobiene, anti-ulceroase, anti-alergice și analgezice.

University of Maryland Medical Center citează acțiunea diuretică a acestei plante, utilizată încă din vechime ca remediu pentru dureri musculare și articulare, gută, anemie, rinită alergică și eczeme.

Smoothie cu urzici – rețetă

Acest suc cremos este suficient de bun la gust încât să poate fi consumat fără „mofturi” și de către copii (cei peste 2 ani). Nici nu vor depista prezența urzicilor, deoarece fructele maschează foarte bine gustul verdețurilor.

Ingrediente

• 1 mână de urzici proaspete
• 2 fructe kiwi
• 1 măr verde
• 100 ml de apă

Preparare

Protejați-vă mâinile cu mănuși atunci când culegeți sau manevrați urzicile în bucătărie.

Înșirați urzicile pe masă și înlăturați impuritățile. Puneți-le apoi într-o strecurătoare mare și spălați-le sub un jet de apă rece. Clătiți-le de mai multe ori.

Puneți urzicile spălate în vasul blenderului. Adăugați fructele decojite și tăiate bucăți mici. Turnați apa și mixați până la omogenizare. Trebuie să obțineți un suc cremos.

Dacă este prea gros, mai adăugați apă. Dacă este prea lichid și vreți să fie mai concentrat, mai puteți adăuga un kiwi sau chiar o banană.

Sucul va ieși cu atât mai dulce cu cât fructele kiwi sunt moi și coapte bine.

Pentru a îndulci acest suc și mai mult, puteți adăuga 2-3 curmale.

_______________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Live Strong, Nutrition of Stinging Nettles: http://www.livestrong.com/article/350785-stinging-nettles-nutrition/

2. Dr. Axe, 5 Proven, Remarkable Stinging Nettle Benefits: https://draxe.com/stinging-nettle/

3. Diversificare, Smoothie cu urzici: https://diversificare.ro/retete/2016/04/smoothie-cu-urzici/

Citeşte mai multe despre:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *