Clicky

Nectar „verde” din KIWI, MĂR și GHIMBIR

Datorită consistenței sale cremoase și totodată suculente, kiwi poate fi incorporat în numeroase rețete de smoothie-uri. Gustul lui pare o combinație reușită între căpșuni, banane și pepene. Poate fi asociat și cu verdețuri, precum spanac, salată verde, urzici sau pătrunjel.

Se potrivește cu alte fructe exotice sau citrice: ananas, cocos, mango, portocale, lămâi, grepfrut, precum și cu avocado, banană, piersici, caise, mere sau pere.

Smoothie de Kiwi

Dincolo de savoarea sa unică, kiwi este un fruct foarte hrănitor. Cei mai valoroși nutrienți pe care îi conține în cantități mari sunt:

vitamina C
vitamina K
vitamina E
acid folic
fibre
cupru
potasiu
mangan
calciu
magneziu
fosfor

_____________________________________________________________________________________________________

Smoothie de măr, kiwi și ghimbir – rețetă

Ingrediente

• 1 măr verde
• 1 kiwi
• 1 feliuță de ghimbir
• 200 ml de apă
• opțional: mentă verde

Preparare

Curățați fructele de coajă, tăiați-le cubulețe și puneți-le în blender. Adăugați ghimbirul, apa și câteva frunzulițe de mentă, dacă aveți. Mixați 1-2 minute, până când obțineți un nectar omogen și fin.

Se bea imediat, sau se păstrează la frigider, câteva ore.

Dacă folosiți un storcător (recomandabil cu presare la rece) pentru a extrage sucul, măriți cantitățile ingredientelor și renunțați la apă.

_____________________________________________________________________________________________________

Beneficiile consumului de kiwi

Kiwi face parte din alimentele care ne pot oferi o protecție antioxidantă importantă. Unul din cei mai importanți antioxidanți pe care acesta îi conține este vitamina C.

Vitamina C neutralizează radicalii liberi care pot afecta celulele și cauza inflamații sau cancer. Aportul adecvat de vitamina C a fost asociat cu reducerea severității unor boli precum osteoartrită, artrită reumatoidă și astm, precum și cu prevenirea aterosclerozei, a bolii de inimă diabetice și a cancerului de colon.

Vitamina C este esențială pentru imunitate și apărarea organismului de infecții și răceli. Un studiu de 7 ani, realizat pe copii de 7 ani din Italia, a arătat o legătură importantă între consumul de citrice și kiwi cu incidența problemelor respiratorii. Cu cât mai multe astfel de fructe consumau copiii, cu atât mai mic era riscul de tuse nocturnă, respirație șuierătoare și dificilă.

Consumul de kiwi ne poate apăra inclusiv ADN-ul, datorită conținutului de vitamina C, carotenoide și flavonoide.

_____________________________________________________________________________________________________

Bibliografie:

1. The World’s Healthiest Foods, Kiwifruit: http://www.whfoods.com/genpage.php?dbid=41&tname=foodspice

2. Self Nutrition Data, Kiwi fruit, (chinese gooseberries), fresh, raw: http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1934/2

Citeşte mai multe despre:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *