Clicky

Cerealele INTEGRALE previn decesul prematur (studii)

Tot mai mulți experți în nutriție recomandă imperios evitarea consumului de cereale rafinate și produse albe, precum zahărul, făina, orezul, pastele, și înlocuirea acestor cu cereale integrale.

Din categoria cerealelor fac parte: grâul, secarea, orzul, ovăzul, meiul, porumbul, și orezul. Hrișca și quinoa sunt pseudo-cereale, însă acestea au o valoare nutrițională egală cu a cerealelor integrale.

cereale

Cerealele integrale sunt cerealele care nu au fost decorticate (decojite). Acestea conțin toate componentele bobului intacte: tărâța, endospermul și germenele. Conform FDA, cerealele integrale pot fi numite acele cereale care conțin cel puțin 51% din compușii boabelor per greutate.

Tărâțele și germenii sunt foarte bogate în fibre, minerale, vitamine și fitochimicale. Din păcate, o cantitate foarte mare din acestea se pierd în timpul proceselor de rafinare intensă.

Studiile observaționale au arătat că persoanele care consumă multe cereale integrale au rate mai mici de diabet zaharat de tip 2 și boli cardiovasculare, comparativ cu persoanele care consumă cereale rafinate.

Studiile pe populații au asociat de asemenea aportul de cereale integrale cu un risc mai mic de cancer (esofagian și colorectal) și cu o mortalitate redusă din toate cauzele.

Cerealele integrale previn decesul prematur 

Studiile prospective realizate la nivel de populație în ultimii ani au arătat că există o legătură importantă între consumul de cereale integrale și rata decesului din toate cauzele.

Un studiu efectuat pe 367.442 de persoane, care a durat 14 ani (1995-2009) a arătat că cerealele integrale au fost invers asociate cu mortalitatea din toate cauzele și cu decesul de cancer, boli cardiovascular, diabet, boli respiratorii, infecții și alte cauze.

Beneficiile consumului de cereale integrale se datorează în mare parte efectului protector al cantității mari de fibre pe care acestea le conțin.

O altă analiză recentă asupra a 2 studii pe populații (Nurse’s Health Study – pe 74.341 de femei și Health Professionals Follow-up Study – pe 43.744 de bărbați) a confirmat faptul că cerealele integrale previn decesul prematur din cauza bolilor cronice și din alte cauze.

Rezultate similare au fost obținute și de un studiu scandinavian amplu, realizat pe 110.000 de participanți care au consumat grâu, secară sau ovăz.

Potrivit noilor reguli dietetice stabilite de Guvernul Federal al SUA pentru perioada 2015-2020, este necesar consumul a cel puțin 3 porții de cereale integrale pe zi, adică aproximativ 90 de grame.

Surse articol:
1. http://lpi.oregonstate.edu/mic/food-beverages/whole-grains#type-2-diabetes-prevention
2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25858689
3. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26201847
4. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25559238

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *