Clicky

TRUCURI pentru prepararea mâncărurilor de sărbători în mod mai DIETETIC

Fitoterapeutul Constantin Milică ne oferă câteva îndrumări simple dar importante pentru prepararea mâncărurilor tradiționale de sărbători într-un mod cât mai simplu, digerabil și dietetic.

Redăm aceste sfaturi deoarece multe din rețetele tradiționale specifice Crăciunului sau Paștelui conțin multe grăsimi și sunt grele pentru stomac.

Este bine ca bucatele care nu conțin grăsimi animale să fie gătite la abur, în vase de teflon.

Fripturile la cuptor se pot pregăti fără mult ulei. O parte din ulei se poate înlocui cu suc de lămâie sau vin natural. Astfel, preparatele vor fi mult mai aromate.

Dacă aveți rețete la care este musai să pregătiți un sos, nu le îngroșați cu făină. Puteți folosi brânză de vaci degresată, spune profesorul Constantin Milică.

Mult mai bun decât tortul de ciocolată este cozonacul, sau și mai bine, deserturile obținute din fructe. Ideal ar fi să alegem o salată de fructe, ușoară, savuroasă și cu efecte digestive.

Pentru a evita cât mai multe probleme de sănătate și luarea în greutate, este indicat să înlocuiți zahărul alb cu zahăr brut sau cu un alt îndulcitor natural, sărac în calorii, precum stevia rebaudiana sau green sugar.

Persoanele cu boli cardiovasculare ar trebui să evite prepararea de fripturi bogate în grăsimi de porc. Folosiți bucăți de carne macră. De asemenea, evitați pe cât posibil prăjelile în ulei mult. Cel mai bine este să preparați carnea la cuptor, pe grătar sau înăbușită.

Dacă este absolut necesar să prăjiți ceva, folosiți ulei de măsline în locul altor uleiuri. Este mai rezistent la temperaturi înalte și are un grad mai mic de toxicitate.

Asigurați-vă că pe lângă preparatele din carne alăturați și un bol cu salată de legume, verdețuri sau murături. Evitați garniturile bogate în carbohidrați, precum cartofii sau orezul.

Ananasul este un fruct care facilitează foarte mult digestia preparatelor din carne, deoarece conține multe fibre și o enzimă digestivă numită bromelaină, care ajută sistemul digestiv să descompună și să absoarbă proteinele din alimentele consumate. Mai mult, potrivit Centrului Medical din cadrul Universității din Maryland, bromelaina calmează durerile stomacale, arsurile și diaree. Poate găsiți și pentru el un loc la masa copioasă pe care o pregătiți.

Pentru a evita problemele digestive care pot să apară după o masă mai bogată, este indicat să se facă o plimbare lejeră, de cel puțin jumătate de oră în aer liber.

Dacă vreți să stați în pat, nu vă întindeți de tot, ci stați în șezut. Dacă vă culcați, riscați să suferiți de arsuri stomacale din cauza creșterii acidității.

Surse articol:

  1. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=34
  2. http://ziarullumina.ro/ospat-dar-cu-masura–49855.html

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *