Cel mai simplu și sănătos mod de a consuma SEMINȚELE de CHIA, un aliment medicinal senzațional

Semințele de chia sunt un aliment medicinal. Se găsesc în orice Plafar sau magazin de profil naturist. Datorită conținutului nutrițional foarte mare, aceste semințe sunt consumate mai ales de vegetarieni, de cei care țin regim și de cei care în general optează pentru o alimentație sănătoasă și hrănitoare.

Aceste semincioare datează de pe vremea popoarelor pre-columbiene. Aztecii, mayașii și incașii le considerau un super-aliment, mai valoros decât aurul. Le consumau ca energizant, pentru a căpăta mai multă rezistență fizică. De altfel, în limba incașă, chia înseamnă „putere”.

Semințe de Chia

Semințe de Chia

Conținutul nutrițional al semințelor de chia:

proteine (15-25%)
grăsimi bune (30-33%)
fibre (18-30%)
minerale și vitamine (90-93%)
– cantități mari de antioxidanți

Mai multe informații despre beneficiile consumului de semințe chia puteți citi în acest articol.

Budincă de chia și fructe – rețetă

Ingrediente

• 125 ml de suc de fructe (sau fructe zdrobite în blender)
• 50 g de semințe de chia

Preparare

Puteți folosi orice fel de suc de fructe natural, cu condiția ca acesta să fie preparat în casă. Dacă nu aveți un storcător de fructe, pentru a obține un suc limpede, folosiți blenderul.

Mixați fructele cu puțină apă sau suc de lămâie și nu mai stoarceți sucul. Prin eliminarea pulpei se elimină și o cantitate foarte mare de fibre.

Cel mai bine se potrivesc fructele de pădure (zmeura, căpșunile, dudele, murele etc). Din combinația dintre fructe de pădure și semințe chia rezultă un desert care poate ajuta la pierderea în greutate.

Modul de preparare al budincii de chia este foarte simplu. Întrucât rețeta nu necesită fierbere, ci totul se prepară la rece, tot ce trebuie să faceți este să amestecați cele două ingrediente într-un bol sau într-un borcan de sticlă.

seminte de chia reteta

Lăsați amestecul să stea cel puțin o oră, pentru ca semințele chia să absoarbă lichidul și să îl transforme într-un gel, asemănător jeleului. Ideal ar fi să lăsați budinca la frigider peste noapte.

Dacă preferați să fie și mai închegată, data viitoare adăugați mai multe semințe. Dacă doriți să serviți acest desert ca pe o băutură, folosiți mai puține semințe.

O altă variantă ar fi să puneți 3 linguri de semințe de chia la înmuiat în 235 ml de apă caldă, peste noapte. A doua zi, adăugați peste gelul format circa 570 ml de suc de fructe, și amestecați.

Citiți și contraindicațiile semințelor de chia în acest articol.

Surse articol:
1. http://www.naturalnews.com/024955_chia_seeds.html
2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3518271/

Citeşte mai multe despre:

1 comentariu

  1. F.SANATOS DAR …CU MASURA ,FARA EXAGERARI.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *