Clicky

Semințele de CHIA ne întăresc IMUNITATEA și ne protejează INIMA

Semințele de chia nu par senzaționale la prima vedere sau la prima degustare. Sunt atât mici încât se pierd ușor printre degete, și nu au un gust anume. Cu toate acestea, au o valoare nutrițională impresionantă.

Sunt o sursă valoroasă de Omega-3 și antioxidanți. În plus, conțin cantități mari de fibre și minerale esențiale, precum magneziu, calciu, fosfor, fier și zinc.

Semințe de Chia

Semințe de Chia

În medicina antică, semințele de chia au numeroase utilizări terapeutice. Aztecii și mayașii le consumau ca tonice pentru sănătate și pentru tratarea unei game variate de boli. Din păcate, beneficiile lor nu sunt foarte studiate.

Ajută la creșterea imunității

Beneficiile consumului de semințe chia asupra sistemului imunitar se datorează în mare parte conținutului bogat în antioxidanți.

Oamenii de știință de la Universitatea din Guatemala au descoperit că semințele de chia au o capacitate antioxidantă mult mai mare decât alte alimente bogate în antioxidanți, precum coacăzele negre sau strugurii.

Semințele de chia conțin cantități mari de vitamina C, flavonoli, Vitamina E, lignani și acizi fenolici, antioxidanți care stimulează funcția sistemului imunitar.

Reduc riscul bolilor de inimă

Incorporarea semințelor (de orice fel) în dieta zilnică ne pot aduce beneficii importante sistemului cardiovascular. Un studiu realizat pe șobolani a arătat că semințele de chia îmbunătățesc sănătatea inimii, datorită conținutului de Omega-3, în special a acidului gras esențial alfa-linoleic. Semințele de chia reduc semnificativ tensiunea arterială.

Cresc rezistența fizică

Utilizarea semințelor de chia pentru mărirea rezistenței fizice datează încă de pe vremea popoarelor aztece. Studiile au confirmat faptul că băuturile cu semințe de chia pot înlocui băuturile energizante sau bogate în zahăr la atleți și produsele din făină albă, bogate în carbohidrați.

Scad riscul de cancer cervical și mamar

Un studiu realizat de cercetătorii francezi, care a apărut în Jurnalul European de Cancer în anul 2000 a arătat că aportul de acid alfa-linoleic este asociat cu o incidență mai mică de cancer de sân. Acest compus induce suicidul celulelor cancerului cervical și mamar, fără să afecteze celulele sănătoase din apropiere.

Combat diabetul

Un studiu australian a arătat că semințele de chia pot ajuta la prevenirea pre-diabetului și a diabetului de tip 2 prin faptul că îmbunătățesc toleranța la glucoză și sensibilitatea la insulină.

Datorită faptului că sunt foarte bogate în fibre, semințele de chia pot preveni creșterile bruște ale glucozei după mese.

Îmbunătățesc sănătatea articulațiilor

Semințele de chia sunt o sursă bogată de calciu, fosfor, magneziu și proteine – nutrienți importanți pentru sănătatea oaselor. Conțin de asemenea compuși cu proprietăți antiinflamatoare și antireumatice, care ajută la menținerea articulațiilor într-o stare optimă.

Cum se consumă semințele de chia

Datorită versatilității lor, semințele de chia pot fi incorporate în numeroase preparate sau rețete. Pot fi consumat ca atare, adăugate în sucuri sau smoothie-uri, budincă sau terci de cereale, în pâine sau alte produse de panificație. Pot fi presărate pe salate, iaurt, orez sau mâncăruri de legume.

Semințele de chia absorb apa și grăsimile, și de aceea pot fi folosite pentru îngroșarea sosurilor sau budincilor. Lăsate la înmuiat în apă sau alte lichide, semințele de chia se umflă în câteva minute și se transformă într-un gel gros. Pot fi folosite inclusiv ca înlocuitor pentru ou în rețetele vegetariene sau de post.

Dacă le adăugăm în apă, în câteva minute se vor umfla și se vor transforma într-un gel gros.

Nu depășiți doza de 2 linguri de semințe de chia întregi pe zi.

Sursă articol:
http://www.naturalhealth365.com/chia-seeds-heart-health-1850.html

Citeşte mai multe despre:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *