Clicky

3 porții de NUCI pe săptămână cresc speranța de VIAȚĂ

Cercetătorii spanioli au descoperit că sunt suficiente 3 porții de nuci pe săptămână pentru a beneficia de o protecție semnificativă împotriva cancerului și a bolilor de inimă.

Majoritatea dintre noi știm că nucile au beneficii importante pentru sistemul cardiovascular și creier. Cercetările anterioare au arătat că nucile au un efect protector împotriva mortalității din toate cauzele (inclusiv boli de inimă și cancer).

Nucile Scad Riscul de Cancer

Nucile Scad Riscul de Cancer

Spaniolii sunt mari consumatori de nuci. Dieta mediteraneană este de altfel specifică acestei regiuni, și a fost asociată cu un risc mai mic de boli cardiovasculare. Este considerată una din cele mai bune diete din lume.

Cercetătorii spanioli au dorit să evidențieze relația dintre frecvența consumului de nuci și incidența mortalității, și au urmărit în acest sens 7.216 de bărbați și femei spaniole cu vârsta cuprinsă între 55 și 80 de ani, cu risc cardiovascular mare.

Aceștia au fost împărțiți în trei grupuri. Toate persoanele au avut o dietă mediteraneană, însă un grup a consumat mai multe nuci, iar un grup mai mult ulei de măsline. Al treilea grup a fost grupul de control.

Studiul a durat 4,8 ani. În această perioadă au fost înregistrate 323 de decese, 81 de decese din cauze cardiovasculare și 130 de decese din cauza cancerului.

Consumul de nuci a scăzut semnificativ riscul mortalității din toate cauzele. 32% din persoanele urmărite au consumat câte 3 porții de nuci pe săptămână. La acest grup, riscul mortalității a fost cu 39% mai mic. O porție de nuci înseamnă 28 de grame.

Secretul nucilor constă în diversitatea de antioxidanți și compuși antiinflamatori pe care îi conțin. Nucile noastre românești conțin cei mai mulți antioxidanți care luptă împotriva cancerului.

Antioxidanții reduc riscul stresului oxidativ cronic și riscul de inflamații cronice. Stresul oxidativ și inflamațiile sunt factorii cu cel mai mare risc în apariția cancerului.

Nucile sunt atât de benefice pentru sistemul cardiovascular deoarece scad colesterolul și îmbunătățesc calitatea sângelui. Mențin elasticitatea pereților arterelor și reduc riscul de formare a cheagurilor de sânge. În plus, sunt foarte bogate în minerale cu un impact important asupra presiunii arteriale, precum magneziu, calciu și potasiu.

Conținutul de Omega-3 susține de asemenea sănătatea inimii și a vaselor de sânge. Nucile conțin îndeosebi acid alfa-linoleic, care a fost asociat cu îmbunătățirea tensiunii arteriale.

_____________________________________________________________________________________________

Surse:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23866098
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=99

Citeşte mai multe despre:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *