ALIMENTE care ne întăresc IMUNITATEA și ne apără de atacul BACTERIILOR

Pare din ce în ce mai greu să ne menținem sănătoși într-o lume atât de poluată și invadată de produse „alimentare” artificiale.

Alegerile noastre alimentare joacă un rol esențial în păstrarea sănătății prin consolidarea imunității. Alimentele naturale ne oferă mai multă protecție împotriva bacteriilor, virusurilor și altor patogeni.

Într-un articol semnat de dr. John Berardi am găsit câteva categorii de alimente care contribuie la dezvoltarea unui sistem imunitar puternic și care ne pot ajuta totodată să ne recuperăm mai repede dintr-o boală.

Întărirea sistemului nostru imunitar este cel mai important lucru pe care trebuie să-l facem pentru a ne păzi cât mai mult de boli și infecții.

Tractul nostru intestinal cuprinde peste 70% din sistemul imunitar. Aici se dezvoltă și trăiesc bacteriile intestinale bune care ne apără de numeroase virusuri și bacterii.

Pentru a funcționa la maxim, aceste bacterii trebuie hrănite cu alimente bogate în nutrienți, mai ales în fibre.

Cu cât mai săracă este dieta noastră în alimente nutritive, cu atât mai mari sunt șansele să ne îmbolnăvim des. În egală măsură, dacă ne hrănim cu alimente de proastă calitate când suntem bolnavi, simptomele resimțite vor fi mult mai severe iar boala se va prelungi și mai mult.

___________________________________________________________________________________________________________

O alimentație echilibrată și diversificată poate oferi organismului mai multă putere să combată invadatorii dăunători.

Prebioticele au un rol important în creșterea imunității. Acestea sunt o formă de fibre semi-digestibile, care hrănesc flora bacteriană bună din intestin.

Se recomandă cel puțin 2-3 porții de alimente bogate în prebiotice pe zi. Iată cele mai bune surse de prebiotice naturale:

• Legume – usturoi, anghinare, praz, ceapă;
• Cereale – orz, ovăz, quinoa, secară;
• Carbohidrați – cartofi, fasole;
• Fructe – mere, banane, kiwi, citrice, fructe de pădure;
• Grăsimi – semințe de in, semințe de chia.

Probioticele sunt bacteriile bune în sine care scad riscul îmbolnăvirilor și reduc semnificativ durata unei boli.

Persoanele sănătoase trebuie să consume 1-2 porții de alimente bogate în probiotice în fiecare zi. Pentru prevenirea sau ameliorarea unei afecțiuni, cantitatea acestora poate crește.

Cele mai bune surse alimentare de probiotice sunt:

• Lactate – iaurtul natural, brânza și kefirul (acestea conțin culturi vii și active de bacterii benefice);
• Legume fermentate – murături, varză murată, kimchi.

Prebioticele și probioticele ajută corpul să lupte împotriva infecțiilor bacteriene și virale.

___________________________________________________________________________________________________________

Alimente care scurtează durata unei răceli:

• Usturoiul – acesta acționează ca un antibiotic și reduce severitatea unei răceli sau a unei infecții;

• Supa de pasăre/pui – aduce un aport benefic de lichide și electroliți în corp; are proprietăți antiinflamatoare prin care reduce simptomele de răceală;

• Ceaiul verde – stimulează producția de anticorpi de tip B, care ajută la eliminarea patogenilor invadatori;

• Mierea – are proprietăți antibacteriene și antimicrobiene naturale; suprimă tusea și calmează durerile în gât; se pot adăuga 1-2 lingurițe de miere într-o cană cu ceai verde;

• Fructele de soc – au efecte antivirale puternice; sunt bogate în antioxidanți și fitonutrienți care scurtează durata unei răceli și alte infecții ale tractului respirator.

___________________________________________________________________________________________________________

Trebuie să știm că mâncatul excesiv poate îngreuna procesul de vindecare. Zahărul adăugat în majoritatea produselor din magazine, dulciurile și în general o dietă hiper-glicemiantă reduc funcția celulelor albe de sânge și implicit a sistemului imunitar, încurajând dezvoltarea inflamațiilor.

Totodată, alimentele bogate în grăsimi saturate și Omega-6 afectează sănătatea intestinală și sistemul imunitar.

Pe de altă parte, un consum moderat de grăsimi bune – din nuci, ulei de măsline, avocado –, poate reduce riscul gripei și a infecțiilor respiratorii prin aportul de vitamina E.

Deficitele de proteine, fier și zinc contribuie și ele la scăderea imunității.

Să nu uităm că sistemul nostru imunitar are nevoie de o paletă cât mai diversă și colorată de fructe, legume și verdețuri. Acestea sunt bogate în nutrienți valoroși, precum fier, zinc, magneziu, mangan, seleniu, cupru, acid folic și vitaminele A, C, D, E și complexul B.

___________________________________________________________________________________________________________

Sursă: Live Strong, What to Eat for a Stronger Immune System: https://www.livestrong.com/blog/eat-stronger-immune-system/

loading...

1 comentariu

  1. De știut.. cam toți știm.. de pus in practica e mai greu..

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *