5 grupuri de ALIMENTE benefice pentru glanda TIROIDĂ

Glanda tiroidă este reglatorul metabolic al organismului. Acesta este motivul pentru care foarte multe persoane care au probleme cu tiroida se declară neputincioase în lupta cu scăderea în greutate.

Oricât de puțin ar mânca, tot nu reușesc să slăbească. Proasta funcționare a glandei tiroidiene este una din explicațiile cele mai plauzibile.

Glanda tiroidă controlează de asemenea nivelul de energie, temperatura corpului și multe alte funcții importante.

Există trei cazuri în care tiroida nu funcționează în mod corespunzător: hipo-tiroidie, hiper-tiroidie și tiroidită autoimună.

 În hipotiroidie, cele mai comune simptome sunt oboseala permanentă, mintea încețoșată, lipsa de concentrare, probleme de memorie, căderea părului, uscăciunea pielii, unghii casante, constipație, senzația constantă de răceală în corp.

În hipertiroidie, simptomele cele mai comune sunt anxietatea, energie excesivă, transpirații excesive, ritm crescut al inimii, scăderea în greutate, diaree, hipertensiune arterială.

______________________________________________________________________________________________________

Pentru a ajuta glanda tiroidă să facă față problemei de care suferă, trebuie să cunoaștem foarte bine grupele de alimente care sunt indicate și contraindicate.

În primul rând, trebuie să excludem soia și glutenul. Prezența acestor alimente în dietă afectează sănătatea glandei tiroide și împiedică scăderea în greutate.

______________________________________________________________________________________________________

Alimente benefice pentru tiroidă

Primul grup este al alimentelor bogate în iod: anghinare, ananas, ceapă, alge marine. Fiecare celulă din corp are nevoie de iod. Glanda tiroidă preia 60% din iodul din corp.

Deși nutriționiștii recomandă acest nutrient persoanelor care suferă de afecțiuni tiroidiene, trebuie să menționăm că sarea din comerț are un adaos de iod.

Al doilea grup este al alimentelor bogate în seleniu: ouă, usturoi, nuci braziliene, ciuperci, pește.

În al treilea grup găsim alimentele bogate în acizi grași esențiali Omega-3: nuci, ulei de pește, pește gras, verdețuri (salată verde), semințe de chia.

În al patrulea grup avem alimentele bogate în cupru: ficat de vită, caju, semințe de floarea-soarelui, fasole, linte, nuci.

Ultimul grup este al alimentelor bogate în fier: linte, spanac, semințe de susan, fasole, măsline.

______________________________________________________________________________________________________

Sursă: The Whole Journey, The 5 Most Important Nutrients to Heal Your Thyroid: https://www.youtube.com/watch?v=u4uV1uiQUP8

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *