Acest amestec de SEMINȚE hrănește CREIERUL și combate INFLAMAȚIILE

Potrivit dictonului enunțat în urmă cu 2.000 de ani de medicul grec Hippocrate, hrana pe care o consumăm trebuie să fie atât de sănătoasă încât să poată preveni și preveni bolile la nevoie.

Din păcate, alimentația actuală – intens procesată și aditivată – contribuie la dezvoltarea unei game variate de afecțiuni. Produsele din magazine pot declanșa inflamații, alergii, tulburări digestive și metabolice.

Semințe – Beneficii

Un grup de alimente care ne pot ajuta să combatem inflamațiile interne și să ne îmbunătățim starea generală de sănătate este cel care cuprinde semințele.

În acest sens vă prezentăm o rețetă simplă care presupune amestecul a mai multor tipuri de semințe și nuci. Este o metodă ingenioasă prin care putem beneficia maxim de aceste super-alimente.

Singura condiție este ca nucile și semințele pe care le folosim să fie crude. Să nu fie prăjite, sărate sau îndulcite.

_____________________________________________________________________________________________________

Putem alege dintr-o variete de nuci și semințe, după gust și buget. Unele sunt mai scumpe, însă datorită aportului divers de nutrienți pe care îl aduc în dieta zilnică reprezintă o investiție bună în sănătatea noastră.

O cură de 3-4 săptămâni cu migdale (7-10 migdale crude pe zi) poate ajuta la scăderea nivelului de colesterol LDL.

Studiile clinice au arătat nucile caju crude împiedică multiplicarea și creșterea celulelor canceroase. În plus acestea au proprietăți anti-depresive.

Semințele de cânepă conțin toți cei 10 aminoacizi necesari pentru hrănirea creierului. Mai precis, aceștia ajută la reaprovizionarea și reconstruirea neurotransmițătorilor, ajutând totodată la combaterea dereglărilor hormonale.

Semințele de in sunt bogate în acid alfa-linoleic (ALA) – un tip de Omega-3 necesar bunei funcționări a creierului. Acestea trebuie măcinate înainte de a fi consumate, pentru a extrage nutrienții și a ajuta absorbția lor în corp.

Semințele de floarea-soarelui sunt una din cele mai bune surse de vitamina E – importantă pentru sănătatea pielii.

Semințele de dovleac au efecte alcalinizante. Acestea neutralizează acidul din corp, un aspect important pentru persoanele cu reflux de acid.

Semințele de susan se numără printre cele mai bogate surse de calciu. Conțin totodată cantități foarte bune de fosfor, magneziu, mangan, fier, zinc, seleniu și vitamine B1.

Semințele de chia cresc de 10 ori mai mult decât dimensiunea lor inițială. Fibrele pe care le conțin se leagă de toxinele din corp și ajută la eliminarea lor. Sunt un adjuvant bun în constipații.

_____________________________________________________________________________________________________

Mix de semințe – rețetă

Aceste amestec are un raport optim între acizii grași Omega-3 și Omega-6. O cantitate prea mare de Omega-6 poate cauza inflamații.

Ingrediente

• 2 căni de semințe de in măcinate
• 1/3 cană de semințe de floarea-soarelui măcinate
• 1/3 cană de semințe de susan măcinate
• 1/3 cană de semințe de dovleac măcinate sau zdrobite

Metodă

Amestecați toate aceste semințe într-un bol, apoi transferați amestecul într-un borcan de sticlă. Puneți capacul și păstrați-l în frigider (deoarece semințele sunt măcinate și pot dezvolta umezeală și mucegai).

Se poate lua câte 1 linguriță, de 2-3 ori pe zi. Puteți adăuga și nuci, migdale, caju, stafide, coacăze negre uscate, afine uscate, merișor uscat etc.

_____________________________________________________________________________________________________

Sursă: The Whole Journey, Brain Powered Nut and Seed Mix: https://thewholejourney.com/brain-powered-nut-and-seed-mix/

3 comentarii

  1. E binevenita reteta,stiam de seminte dar nu stiam cantitatile. Multumesc !

  2. Maninc amestec de seminte cu fulgi de ovaz si de hrisca cu 300g kefir dimineata de un an si jumatate….ma simt super

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *