Salată de DOVLECEL și PORUMB – benefică pentru scăderea în GREUTATE și îmbunătățirea VEDERII (rețetă + beneficii)

Această salată conține două din cele mai populare alimente ale verii: dovlecel și porumb, dietetice și foarte hrănitoare în același timp. Se pot asocia foarte bine într-o salată ușoară sau într-o mâncărică/tocăniță de sezon.

Este o mâncare simplă, dar plină de savoare și de nutrienți. Se prepară în 5 minute. Dacă alegeți să căliți legumele, va fi gata în 10 minute.

Puțină lume știe că dovlecelul se poate mânca crud, ca și castravetele. Nu în mod întâmplător face parte din aceeași familie.

Este mult mai hrănitor și sănătos în stare proaspătă, și foarte bun la gust. Cei care, din motive de sănătate nu pot consuma crudități, pot încerca varianta preparată termic.

____________________________________________________________________________________________________

Salată de dovlecel și porumb – rețetă

Ingrediente

• 4 dovlecei mici
• 200 g de porumb fiert sau copt
• sare, ulei de măsline, după gust
• opțional: 2 linguri de fulgi de drojdie inactivă
• mirodenii: pătrunjel, mărar, cimbru, busuioc, oregano

Preparare

Spălați dovleceii și tăiați-i cubulețe. Puneți-i într-un bol și adăugați peste ei sare și ulei de măsline. Amestecați-i cu mâinile, pentru a se pătrunde mai bine.

Adăugați boabele de porumb, sucul de lămâie, mirodeniile și fulgii de drojdie (se pot procura de la magazinele naturiste). Amestecați și lăsați salata să stea jumătate de oră. Mai puteți adăuga castraveți sau avocado.

____________________________________________________________________________________________________

Varianta cu dovleceii căliți

Puneți 2 linguri de ulei de măsline într-o cratiță, pe foc. Adăugați 2 căței de usturoi zdrobiți sau tocați mărunt și căliți-i timp de 1 minut, amestecând frecvent.

Adăugați dovleceii tocați cubulețe mici, boabele de porumb, puțin cimbru și oregano uscat (câte ¼ linguriță din fiecare). Gătiți legumele la foc potrivit, amestecând ocazional, până când dovlecelul se înmoaie și este bine pătruns. Nu durează mult, circa 3-4 minute.

Adăugați sare după gust, sucul proaspăt stors de la lămâie și puțin pătrunjel verde tocat mărunt. Amestecați și luați vasul de pe foc.

După ce s-a răcorit puțin, presărați o mână de fulgi de drojdie inactivă. Aceștia vor da mâncării un gust plăcut de parmezan, și un plus de proteine și vitamine din grupul B.

____________________________________________________________________________________________________

Pe lângă fibre, fosfor, mangan și vitamine din complexul B (B3, B5 și B6), porumbul conține foarte mulți antioxidanți puternici:

– carotenoide: beta-caroten, luteină, zeaxantină, beta-criptoxantină
– acid cafeic
– acid cumaric
– acid ferulic
– acid siringic
– acid vanilic
– acid protoacatechuic

Consumul de porumb a fost studiat pentru beneficiile sale asupra ochilor, funcției digestive și cardiovasculare, și pentru efectele sale anticancerigene.

Alimentele sărace în calorii și bogate în nutrienți sunt ideale pentru cei care vor să piardă în greutate sau să-și mențină o greutate optimă.

Dovlecelul este una din legumele cu cel mai mic conținut caloric. În 100 g se găsesc doar 17 calorii. Este de asemenea lipsit de colesterol și grăsimi saturate. Este unul din alimentele incluse în dietele de slăbire și programele de control al colesterolului recomandate de nutriționiști. 

Coaja dovlecelului este o sursă foarte bună de fibre, care combat constipația, hipercolesterolemia și unele tipuri de cancere

Asemenea porumbului, și dovleceii au o capacitate antioxidantă importantă, chiar mai mare decât cea a fructelor de pădure și al altor legume. Îndeosebi dovleceii galbeni sunt bogați în carotenoide, luteină și zeaxantină

____________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. The World’s Healthiest Foods, Corn: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=90

2. Nutrition and You, Zucchini nutrition facts: http://www.nutrition-and-you.com/zucchini.html

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *