Chiftele de post, din CONOPIDĂ și FULGI de OVĂZ

Conopida este un aliment de mare importanță pentru sănătatea noastră, deși o folosim prea puțin în dieta de zi cu zi.

Asemenea altor legume crucifere – precum broccoli sau varza – are proprietăți detoxifiante puternice, anticancerigene, antitumorale și antioxidante.

Chiftele Conopidă

Pentru a vă convinge și mai mult să o includeți în alimentația voastră, vă spunem că este o legumă dietetică, foarte des folosită de bucătarii moderni ca înlocuitor pentru blaturile din făină sau orezul fiert.

Chiftele de conopidă și fulgi de ovăz – rețetă

Ingrediente

• 500 g de conopidă
• 130 g de fulgi de ovăz
• 2 linguri de făină integrală
• 200 g de pesmet
• sare, mirodenii după gust

Preparare

Tăiați o conopidă de 1 kg în două și folosiți doar jumătate. Tăiați nervura principală și desfaceți conopida în buchețele mici. Puneți-le la fiert într-o cratiță cu apă clocotită și lăsați-le 5 minute.

Turnați totul într-o sită mare, pentru a strecura apa. Puneți bucățile de conopidă într-un bol. După ce s-a răcorit puțin, mărunțiți-o cu ajutorul robotului, sau la mână.

Dacă folosiți robotul, pulsați scurt de câteva ori, pentru a nu zdrobi prea tare conopida. Trebuie să obțineți o consistență asemănătoare orezului.

Puneți fulgii de ovăz într-un bol mare. Adăugați puțină apă clocotită, cât să-i acopere. Lăsați-i 10 minute la înmuiat.

Între timp, tăiați ceapa mărunt și adăugați-o peste fulgii de ovăz. Adăugați conopida mărunțită, sarea, mirodeniile și făina.

Amestecați la început cu o lingură de lemn, apoi frământați compoziția cu mâinile pentru a obține o pastă cât mai omogenă.

Așezați pesmetul pe un platou întins sau într-un bol larg. Modelați chiftele din compoziția obținută și tăvăliți-le prin pesmet. Prăjiți chiftelele în ulei încins.

Această rețetă poate fi îmbunătățită cu câteva modificări:

1. Preparați conopida la aburi. Astfel își va păstra mai bine conținutul de nutrienți. Fierberea în apă distruge o mare parte din vitamine, îndeosebi cele hidrosolubile.

2. Coaceți chiftelele în cuptorul electric, câteva minute, până se usucă și se rumenesc puțin. Este o metodă mai sănătoasă pentru cei care vor să se ferească pe cât pot de prăjeli.

3. Adăugați și alte ingrediente în compoziție: morcov ras, cartofi fierți, semințe de in sau de susan măcinat, suc de roșii, nucă măcinată, pătrunjel, mărar și alte verdețuri.

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *