CURMALELE sunt foarte bogate în CALCIU, MAGNEZIU, FOSFOR și FIER (întăresc oasele și nervii)

Curmalele constituie un aliment foarte hrănitor și energetic în perioada posturilor. Cu toate acestea, este indicat să le acordăm un loc mai important în dieta noastră, datorită numeroaselor beneficii pe care le au asupra organismului.

Curmala este un fruct încărcat cu nutrienți care poate ajuta la remineralizarea și fortificarea corpului. 

Curmale Beneficii

Conține foarte multe săruri minerale (calciu, fosfor, potasiu), antioxidanți (luteină, zeaxantină), fibre și vitamine: A, D, B1, B2.

Dr. Marc Bosquet scrie în una din cărțile sale că aceste fructe se numără printre sursele cele mai bune de calciu și fosfor, având cantități apropiate celor regăsite în corpul nostru. Acesta consideră fosforul un nutrient care poate ajuta la remedierea tuturor deficiențelor.

Totodată, curmalele au un conținut foarte ridicat de magneziu, un mineral necesar pentru sute de procese biologice.

______________________________________________________________________________________________________

Profesorul Ovidiu Bojor recomandă curmalele în alimentația copiilor aflați în perioada de creștere și în dieta celor anemici și convalescenți și a femeilor gravide. Sunt de asemenea utile după o boală infecțioasă și în astenie fizică și intelectuală. Au proprietăți tonice asupra nervilor și mușchilor, o acțiune pectorală și emolientă, ajutând expectorația.

Lista recomandărilor privind consumul de curmale este de altfel foarte mare:

– ajută la depunerea calciului în oase
– regenerează celulele nervoase
– combat oboseala și anemia
– îmbunătățesc fluxul de oxigen la nivelul creierului
– tonifică energia musculară și nervoasă
– îmbunătățesc digestia
– detoxifică organismul
– reduc apetitul
– accelerează metabolismul
– întăresc inima
– reduc și reglează tensiunea arterială
– ajută la tratarea afecțiunilor inimii
– ajută la reglarea valorii colesterolului
– previn accidentul vascular cerebral cu 40%
– păstrează tinerețea organismului
– susțin buna funcționare a creierului
– ajută în afecțiunile prostatei și rinichilor
– ajută la tratarea acneei în perioada pubertății
– previne degradarea creierului pe măsura înaintării în vârstă
– combat cancerul
– îmbunătățesc vederea și previn bolile de ochi asociate cu vârsta
– ameliorează durerile din timpul nașterii și ușurează nașterea
– previn depresia post-partum

Dr. Bosquet susține că incidența extrem de mică a cancerului la popoarele indigene se poate datora și consumului mare de curmale. Magneziul pe care acestea îl conțin are proprietăți anticancerigene.

______________________________________________________________________________________________________

Curmalele pot fi servite ca atare, ca desert după mese, sau pot fi folosite în diferite rețete ca înlocuitor pentru zahărul alb rafinat. Curmalele se lasă la înmuiat în puțină apă, apoi se mixează în blender și se folosește pasta obținută pe post de îndulcitor.

______________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Dr. Marc Bosquet, CURMALĂ, 400 de rețete naturale pentru sănătate și frumusețe, Editura Nicol, 2014, p. 43

2. Healthy Food House, Dates are the healthiest fruit and also a cure: http://www.healthyfoodhouse.com/dates-healthiest-fruit-also-cure/

3. Ovidiu Bojor, Catrinel Perianu, CURMALUL, Sănătate Prin Semințe, Legume și Fructe, Ed. Fiat Lux, pp. 78-79

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *