Clicky

Cele mai bune CEAIURI pentru reducerea simptomelor de OBOSEALĂ și STRES – ANXIETATE, PALPITAȚII, INSOMNIE

Stresul este considerat unul din cei mai mari inamici ai sănătății noastre. Oamenii de știință au observat că stresul prelungit sau răspunsurile (modul de reacție a organismului) la stres pot conduce la leziuni ale țesuturilor și boli.

Mai mult, stresul grăbește procesul de îmbătrânire a organismului. 

Ceaiuri Pentru Stres

Stresul are o influență majoră asupra dispoziției, a stării de bine, a comportamentului și a sănătății. O persoană stresată poate resimți următoarele simptome:

oboseală generală
– lipsă de energie
– probleme de concentrare
epuizare la nivel fizic și psihic
excitație nervoasă
depresie psihică
tristețe nejustificată, deznădejde
astenie, amețeli, dureri de cap
insomnie, somn superficial

______________________________________________________________________________________________________

Persoanele expuse la stres prelungit sau repetitiv se pot îmbolnăvi de boli de inimă, hipertensiune arterială, pot suferi un infarct miocardic, boli gastrointestinale (ulcere), boli de ficat (hepatită, ciroză), boli pulmonare, infecții, diabet zaharat, scleroză în plăci, tumori.

Stresul emoțional pe perioade mari de timp poate avea efecte negative atât la nivel psihic – depresie, anxietate, migrene, dureri de cap, isterie, neurastenie sau chiar delir, cât și la nivel fizic, prin afectarea sistemului imunitar, agravând și unele boli severe, precum cancer, psoriazis sau alopecie.

Persoanele care au un serviciu solicitant și trăiesc într-un stres permanent au un risc crescut de a suferi un infarct miocardic. De asemenea, femeile însărcinate stresate pot naște copiii prematuri, cu imunitate scăzută și sensibilitate la anumite probleme de sănătate, precum alergii, astm bronșic sau astm.

______________________________________________________________________________________________________

Cele mai bune plante pentru combaterea stresului

• Valeriană

Fitoterapeutul Constantin Milică de la Universitatea de Științe Agricole din Iași consideră ceaiul din rădăcini de valeriană cel mai eficient în tratarea stresului și a efectelor acestuia:
– agitație, anxietate
– insomnie
– dureri de cap
– aritmie cardiacă pe fond nervos
Rădăcina de valeriană poate fi utilizată sub formă de infuzie, tinctură sau băi.

• Sunătoarea

Este o plantă foarte bună pentru calmarea durerilor de natură nervoasă și înlăturarea stărilor depresive.

• Hamei

Conurile de hamei au proprietăți sedative și sunt eficiente împotriva stresului și a nervozității.

• Flori de tei și flori de lavandă

Aceste plante liniștesc sistemul nervos și înlătură simptomele asociate cu stresul.

• Mentă

Această plantă aromată are deopotrivă efecte tonice și calmante asupra sistemului nervos. Este benefică pentru recăpătarea energiei fizice și psihice.

• Ginkgo biloba

Preparatele pe bază de Ginkgo biloba sunt deosebit de utile pentru îmbunătățirea funcțiilor creierului.

• Ginseng siberian

Această plantă adaptogenă și imunitară ajută organismul să facă față mai ușor situațiilor stresante.

______________________________________________________________________________________________________

Rețete de ceaiuri anti-stres

Din plantele listate mai sus putem prepara ceaiuri mixte, folosind diferite combinații, după recomandarea profesorului Constantin Milică:

Rețeta 1:

– rădăcini de valeriană
– frunze de mentă
– frunze de roiniță (melisă)

Plantele se amestecă în părți egale. Se folosește 1 lingură de amestec la 200 ml de apă clocotită. Se lasă un sfert de oră la infuzat, apoi se strecoară. Se bea un ceai dimineața și încă unul seara.

Rețeta 2:

– rădăcini de valeriană (10 g)
– frunze de busuioc (10 g)
– frunze de mentă (10 g)
– talpa-gâștei (10 g)
– semințe de chimen (10 g)

Se prepara la fel ca ceaiul precedent.

Rețeta 3:

– rădăcini de valeriană (25 g)
– frunze de roiniță (20 g)
– sunătoare (15 g)
– frunze de mentă (10 g)
– frunze de rozmarin (10 g)
– flori de gălbenele (5 g)
– conuri de hamei (5 g)

Se prepara la fel ca ceaiul precedent.

______________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Neil Schneiderman, Gail Ironson, and Scott D. Siegel, STRESS AND HEALTH: Psychological, Behavioral, and Biological Determinants, Annu Rev Clin Psychol. 2005: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2568977/

2. Constantin Milică, Stresul și Oboseala – Tratamente Naturiste, Medicină Naturistă, Vol. 1, Editura Doxologia, Iași, 2013, p. 339-340

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *