Clicky

FRUCTELE – „medicamente” biblice pentru sănătatea omului

Doctorul Pavel Chirilă ne amintește că fructele, legumele, semințele, verdețurile și cerealele sunt alimente biblice, și principalele surse de hrană naturală lăsată de Dumnezeu omului.

În Sfânta Scriptură apar referiri la nenumărate alimente vegetale pe care le putem consuma pentru a ne menține sănătoși: miere, fagure de miere, fructele smochinului, măsline și ulei de măsline, rodii, cereale încolțite, in, pătrunjel, mărar.

Până la venirea potopului, alimentația omului era de origine vegetală. Iată ce sfaturi ne dă Sfântul Macarie cel Mare în epistolele sale:

Pâinea să fie cina ta, și verdețurile pământului să-ți fie puse dinainte, și roadele din pomi.

Mergi la masă așezat, și nu alerga ca un nebun, arătând lăcomie a pântecelui. Să nu fii mâncător de carne, nici iubitor de vin, ca să nu te îmbolnăvești.”

Fructele se află pe locul al doilea în piramida alimentară întocmită de USDA, după cerealele integrale. Acestea conțin apă în proporție de 90%, iar această apă este una biologică, de calitate înaltă.

Fructele sunt o sursă valoroasă de fibre (pectine și celuloză), glucide, vitamine (îndeosebi vitamina C), antioxidanți (carotenoi, bioflavone), minerale și oligoelemente ușor asimilabile (mai ales potasiu și fier).

Datorită faptului că nu conțin grăsimi, nici colesterol și au calorii puține, fructele constituie o parte importantă în dieta persoanelor care au colesterolul mare sau o greutate corporală peste limită.

Potasiul pe care le conțin le face utile în alimentația celor cu insuficiență cardiacă.

Fructele de pădure, citricele și kiwi sunt bogate în vitamina C. Kiwi se remarcă prin faptul că are proprietăți antitumorale.

Smochinele, curmalele și prunele sunt deosebit de bogate în fibre și au efecte laxative bune contra constipației, asemenea și vișinele, care acționează și ca somnifer.

Merele, perele și gutuile conțin multă pectină, un tip de fibră asociată cu îmbunătățirea digestiei, reducerea colesterolului și prevenirea cancerului.

Culoarea galben-portocalie indică prezența carotenului, care îmbunătățește vederea și combate cancerul: caise, piersici, pepene galben, nectarine.

Nucile, alunele, migdalele, fisticul, arahidele, semințele de dovleac și de floarea-soarelui conțin multe grăsimi bune (acizi grași polinesaturați), benefice pentru inimă și creier. 

_____________________________________________________________________________________________________

Ideal ar fi să consumăm fructele întregi, ca atare sau în salate. Cu toate acestea, sucurile pe care le putem obține din ele au și ele efecte bune asupra organismului, ajutând în mod deosebit la prevenirea pietrelor la bilă și rinichi.

Sucurile sunt forme mai concentrate de administrare, fiind indicate în terapia unor boli. Au efecte alcalinizante, datorită concentrației mari de calciu și potasiu din suc.

Pentru a păstra conținutul mare de fibre (celuloză), este indicat ca fructele să se mixeze cu un blender. Stoarcerea prin storcător elimină pulpa și fibrele.

_____________________________________________________________________________________________________

Bibliografie:

Principiile Dietei Naturiste, Fructele, Revista Naturalia, Nr. 3, August, 2009: http://www.naturalia.ro/wp-content/uploads/revista/Naturalia_revista3.pdf

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *