Consumul de cereale INTEGRALE îmbunătățește sănătatea pe termen lung și LONGEVITATEA

Cerealele integrale reprezintă fundamentul unei diete sănătoase. Ele au constituit principala sursă de hrană pentru om de la începutul veacurilor.

În bobul de grâu se găsește făină integrală, și nu făină albă, spune doctorul Pavel Chirilă, citându-l pe fizicianul de origine elvețiană Guy-Claude Burger, fondatorul instinctoterapiei.

Prin procedeele dure de rafinare, grâul pierde cantități mari de nutrienți: proteine, fibre, vitamine și minerale.

Înlocuirea alimentelor integrale cu cele procesate a crescut odată cu dezvoltarea comerțului. Dincolo de consecințele lor grave asupra sănătății, alimentele rafinate au pervertit gustul, astfel încât omul de azi găsește plăcere doar în pâinea albă, în timp ce gustul pâinii autentice, preparate din făină integrală îl găsește respingător.

Acest lucru se întâmplă și cu alte alimente. „Cei mai mulți copii preferă dulciurile pe bază de zahărul, iar nu mierea”, spune dr. Pavel Chirilă. Alți copii refuză laptele integrală și vor lapte praf.

_____________________________________________________________________________________________________

Studiile au arătat o legătură puternică între consumul de cereale integrale și îmbunătățirea sănătății pe termen lung. Mai mult, acestea au fost asociate cu reducerea daunelor la nivelul celulelor și creșterea longevității.

O recenzie realizată de cercetătorii de la Școala de Sănătate Publică Harvard a arătat că persoanele care au consumat cele mai multe cereale integrale la masa de dimineață au avut un risc cu 16% mai mic de deces din diferite cauze, dar mai ales din cauza unui atac de cord sau accident vascular cerebral.

Studiile analizate au fost realizate între anul 1971 și 2010, în care au fost implicate peste 700.000 de persoane.

Rezultatele acestui raport nu fac decât să întărească și mai mult convingerea că cerealele integrale au beneficii majore pentru sănătate, și că acestea ar trebui să înlocuiască carbohidrații rafinați (pâinea albă, orezul alb, pastele albe).

Autorii acestui studiu sugerează că cerealele integrale scad producția de colesterol, reduc tensiunea arterială, asigură sațietate și combat supraalimentarea, ajută la controlul metabolismului, previn diabetul de tip 2 șistresul oxidativ.

_____________________________________________________________________________________________________

Bibliografie:

1. National Health Service, Three servings of wholegrains a day cuts risc of early death: http://www.nhs.uk/news/2016/06June/Pages/Three-servings-of-wholegrains-a-day-cuts-risk-of-early-death.aspx

2. Greșeli în Alimentația Modernă, Folosirea exclusivă sau abuzivă a pâinii albe, Revista Naturalia, Nr. 1, iunie 2009

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *