Clicky

NECTAR cu efecte DIGESTIVE și anti-COLESTEROL

Vă prezentăm o rețetă simplă de suc cremos pe bază de pere și ghimbir, foarte bun pentru sănătatea digestivă și cardiovasculară.

Dacă aveți un blender în casă, nu ezitați să-l folosiți mai des la prepararea de smoothie-uri și nectaruri din fructe, legume și verdețuri. Se pot face diverse combinații reușite.

Smoothie Digestiv

Smoothie de pere și ghimbir – rețetă

Ingrediente

• 2-3 pere
• 1 feliuță de rădăcină de ghimbir
• ¼ lămâie
• 1 pahar de apă

Preparare

Spălați perele, tăiați-le cubulețe și puneți-le în blender. Adăugați ghimbirul, sucul de lămâie și apa. Mixați până la omogenizare.

___________________________________________________________________________________________________

Michael T. Murry spune în Cartea Completă a Sucurilor că perele conțin mai multe fibre decât merele, îndeosebi pectină. Conțin de asemenea vitamina C, potasiu și fosfor.

Pectina este o fibră solubilă, care extrage apa din tractul digestiv și formează un gel, care ajută la încetinirea digestiei.

Studiile au arătat că pectina scade colesterolul LDL cu 7-10%. Totodată, acest tip de fibră poate preveni tumorile intestinale și cancerul de colon.

Un alt beneficiu al pectinei este stabilizarea nivelului de zahăr din sânge. Fibrele reduc rata digestiei și întârzie golirea stomacului, iar acest lucru încetinește absorbția carbohidraților din mâncarea consumată, fapt care menține glucoza la un nivel stabil.

Al doilea ingredient folosit la acest smoothie este ghimbirul, renumit pentru efectele sale benefice asupra sistemului gastro-intestinal. Este un remediu foarte eficient pentru reducerea gazelor intestinale și calmarea/relaxarea tractului intestinal.

Ghimbirul reduce simptomele cauzate de răul mișcare, inclusiv greața cauzată de sarcină și chimioterapie.

Dincolo de beneficiile sale asupra stomacului, ghimbirul are proprietăți antiinflamatoare comparabile cu cele ale medicamentelor sintetice.

Studiile au arătat că consumul de ghimbir ameliorează durerile, reduce umflăturile și rigiditatea matinală la persoanele cu artrită reumatoidă.

La acest suc se pot adăuga și alte ingrediente cu beneficii asemănătoare, precum mentă, fenicul, kiwi, măr, mango, banană și ananas. Ananasul este cu atât mai util celor care suferă de dureri articulare.

___________________________________________________________________________________________________

Bibliografie:

1. Michael T. Murry, Cartea Completă a Sucurilor, Editura Adevpr Divin, Brașov, 2013

2. Live Strong, What Are the Health Benefits of Pectin? http://www.livestrong.com/article/376544-what-are-the-health-benefits-of-pectin/

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *

    DESCARCA APLICATIA Android app on Google Play