Clicky

Un bol de terci de OVĂZ pe zi îmbunătățește sănătatea DIGESTIVĂ și CARDIOVASCULARĂ (studii)

Un studiu publicat în anul 2015 în British Journal of Nutrition a confirmat faptul că obiceiul de a consuma ovăz cu regularitate ne aduce beneficii importante sănătății.

Studiile anterioare au arătat că ovăzul reduce riscul bolilor cardiovasculare și digestive. Consumul de ovăz a fost asociat cu prevenirea atacului de cord, scăderea colesterolului și combaterea cancerului colorectal.

Terci de Ovăz

Descoperirile recente au arătat că ovăzul conține un compus numit avenantramidă (AVE) care are proprietăți antioxidante, aniinflamatoare, antipruritice și anticancerigene. Acesta a demonstrat un rol important în protejarea inimii și a arterelor.

Totodată sunt luate în considerare beneficiile ovăzului în boala inflamatoare a intestinului și boala celiacă.

Un studiu a arătat că 60 g de tărâțe de ovăz pe zi timp de 4 săptămâni a redus simptomele de durere abdominală și reflux la persoanele cu colită ulcerativă.

În studiul de față, realizat pe 10 persoane sănătoase, cercetătorii au investigat efectele terciului de ovăz asupra funcțiilor microflorei intestinale. Participanții au primit câte 60 g de terci de ovăz pe zi, timp de 1 săptămână.

Rezultatele au arătat că terciul de ovăz are proprietăți prebiotice care merită studiate în studii ulterioare.

Prebioticele sunt fibre care ajută la dezvoltarea de bacterii intestinale buneÎmbunătățirea florei intestinale este esențială pentru prevenirea infecțiilor bacteriene, a constipației și a diferitelor tipuri de cancer. Surse bune de prebiotice sunt cerealele, fructele și legumele.

Beneficiile ovăzului se datorează conținutului de proteine, fibre, acizi grași nesaturați, minerale și vitamine.

_____________________________________________________________________________________________

În acest articol puteți găsi o metodă simplă de preparare a terciului de ovăz

Bibliografie:

1. Time for Wellness, Oatmeal porridge improves gut health in 7-days: http://www.timeforwellness.org/blog-view/oatmeal-porridge-improves-gut-health-in-7days-558

2. Jørgen Valeur, Nathalie G. Puaschitz, Tore Midtvedt and Arnold Berstad, Oatmeal porridge: impact on microflora-associated characteristics in healthy subjects, British Journal of Nutrution, DOI: https://doi.org/10.1017/S0007114515004213 Published online: 29 October 2015: https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-nutrition/article/oatmeal-porridge-impact-on-microflora-associated-characteristics-in-healthy-subjects/A7C636D546A7389C31D0A9CBE946E88F

3. Eurek Alert, The Global Sources for Science News, New reason to eat oats for heart health: https://www.eurekalert.org/pub_releases/2014-03/pc-nrt031314.php

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *