HREANUL protejează împotriva mutațiilor genetice și a CANCERULUI

Hreanul are proprietăți citotoxice, spasmolitice, antiseptice, diuretice, stimulente și antioxidante. Este totodată un antibiotic blând. Stimulează producția de urină și ajută la tratarea infecțiilor urinare.

A demonstrat de asemenea o activitate antimicrobiană împotriva mai multor patogeni.

Hrean – proprietăți anticancerigene

Cercetătorii sloveni de la Facultatea de Științe Naturale și Facultatea de Farmacie din Bratislava au realizat un studiu în anul 2014 în care au arătat că hreanul conține antioxidanți care pot apăra ADN-ul de daunele oxidative.

Oamenii de știință de la Universitatea Comenius din Slovacia au descoperit că principalii antioxidanți din hrean – quercetina și kaempferolul au efecte protectoare asupra limfocitelor împotriva daunelor induse de peroxidul de hidrogen.

Prevenirea daunelor la nivelul ADN-ului prin intervenția compușilor din alimente este un mecanism cu un rol important în prevenția mutațiilor genetice și implicit a cancerului.

Rădăcina de hrean conține fitocompuși activi din punct de vedere biologic, înzestrați cu proprietăți curative excepționale. În studiul de față, cercetătorii au folosit un extract apos de hrean (macerat la rece).

Iuțeala și fierbințeala hreanului provin de la conținutul de alil isotiocianați (AITC), compuși studiați pentru prevenirea cancerului vezical și a altor tipuri de cancere.

AITC au o biodisponibilitate foarte mare atunci când sunt administrați oral. Acești compuși sunt preluați rapid de către celule și induc rapid moartea celulelor canceroase, indiferent de originea țesutului.

Glucozinolații și sinigrina sunt alți compuși cu proprietăți chemopreventive prezenți în rădăcina hreanului.

_____________________________________________________________________________________________________

Precauții și contraindicații

Hreanul este contraindicat persoanelor cu hemoroizi, hemoptizie, dereglări de ritm cardiac și stări congestive. Nu trebuie consumat în cantități mari, deoarece devine iritant pentru stomac, rinichi și sistemul nervos.

Persoanele cu hipotiroidism, afecțiuni gastrointestinale, ulcere stomacale sau intestinale, boala sindromului iritabil și boli de rinichi grave trebuie să evite consumul de hrean. Acesta este de asemenea contraindicat pe perioada sarcinii și alăptării.

Dacă urmați un tratament medicamentos, cereți sfatul medicului înainte de a începe o cură cu hrean.

Surse bibliografice:

1. Green Med Info, An aqueous horseradish extract and its main flavonoids, kaempferol and quercetin has great potential to protect DNA from damage: http://www.greenmedinfo.com/article/aqueous-horseradish-extract-and-its-main-flavonoids-kaempferol-and-quercetin http://www.greenmedinfo.com/article/aqueous-horseradish-extract-and-its-main-flavonoids-kaempferol-and-quercetin

2. Gafrikova M, Galova E, Sevcovicova A, Imreova P, Mucaji P, Miadokova E., Extract from Armoracia rusticana and its flavonoid components protect human lymphocytes against oxidative damage induced by hydrogen peroxide, Molecules. 2014 Mar: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24637991

3. Mercola, What Is Horseradish Good For? http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/05/30/horseradish-benefits.aspx