Un REMEDIU de acum 1.000 de ani poate ucide BACTERIILE rezistente la antibiotice

Cercetătorii au descoperit în scrierile de medicină din epoca medievală o rețetă care poate trata infecțiile cu bacterii puternice. Acest remediu vechi de 1.000 de ani s-a dovedit eficient în uciderea stafilococului auriu rezistent la meticilină, cunoscut și sub numele de MRSA.

Remediu Anglo-Saxon

Rețeta fost descoperită la Biblioteca Britanică, într-un manuscris numit “Bald’s Leechbook”. Este una din cele mai vechi cărți de medicină din istorie, care conține numeroase remedii anglo-saxone pentru tratarea infecțiilor. Această rețetă, creată în secolul al 10-lea, a fost folosită inițial pentru tratarea infecțiilor ochilor.

Cum se prepară alifia

Rețeta conține ceapă (sau praz), usturoi, vin și bilă de vacă, în cantități egale. Ceapa și usturoiul se toacă mărunt și se zdrobesc într-un mojar, 2 minute. Se adaugă apoi 25 ml de vin. Sărurile biliare se dizolvă în apă distilată, apoi se adaugă la amestec. Se lasă 9 zile la rece (4 grade Celsius).

Remediu de 1.000 de ani împotriva stafilococului auriu

Experimentul realizat de cercetătorii britanici

Cercetătorii de la Universitatea din Nottingham (Anglia) au recreat această poțiune, urmând cu strictețe pașii rețetei. Au folosit inclusiv un vin vechi englezesc vechi de 1.000 de ani. Au obținut astfel un medicament puternic, pe care l-au testat in vivo, pe șoareci de laborator.

Echipa a creat răni artificiale infectate cu stafilococ auriu. Au expus apoi pielea infectată a cobailor la fiecare din ingredientul unguentului, precum și la amestecul ingredientelor.

Rezultate uimitoare

Aplicarea separată a ingredientelor din amestec nu a avut nici un efect. Când au aplicat unguentul obținută din amestecul tuturor ingredientelor, au observat că acesta a reușit să omoare bacteria în proporție de 90%.

În continuare, cercetătorii au diluat amestecul și l-au aplicat pe rănile infectate, pentru a determina care este cantitatea necesară pentru a trata o infecție reală. Diluția a întrerupt comunicarea dintre celulele bacteriene. Aceasta este o descoperire importantă, deoarece celulele bacteriene au nevoie să comunice una cu alta pentru a distruge țesuturile.

“Când am văzut primele rezultate, am fost cu totul uluiți”, a declarat microbilogul Freya Harrison la CNN. Fiecare ingredient folosit la această poțiune a demonstrat efecte anti-bacteriene în testele de laborator, însă folosirea lor împreună este impresionant de eficientă.

Acest amestec s-a dovedit eficient inclusiv împotriva infecțiilor severe, ucigând Stafilococul auriu în biofilmele create prin extinderea infecțiilor artificiale. Biofilmele se dezvoltă atunci când celule bacteriene se strâng grămadă, creând o peliculă lipicioasă, care împiedică antibioticele să ajungă la ele și să le distrugă.

Stafilococul auriu rezistent la meticilină este o infecție bacteriană foarte greu de tratat de antibioticele moderne (inclusiv la animale). Conform Centrelor de Prevenire și Control a Bolilor, în anul 2011, MRSA a cauzat 80.461 de infecții invaziv, și a dus la moartea a 11.285 de pacienți numai în SUA. Această bacterie puternică se răspândește prin contactul cu pielea celor infectați.

Video:

1. http://www.medicalnewstoday.com/articles/291825.php
2. http://www.sciencealert.com/1-000-year-old-onion-and-garlic-remedy-kills-antibiotic-resistant-bugs

3 comentarii

1. EXCELENTE ARTICOLE SI UTILE PENTRU CITITORI !!!

2. Bună ziua ! Vreau să fac acest unguent fiindu-mi necesar pentru o rană care este infectată cu stafilococul auriu. Cum se prepara corect? Vă rog frumos să-mi spuneți ce cantitate de apă trebuie să conțină acest preparat și dacă vinul trebuie să fie din struguri roșii? Vin alb sau roșu? Mulțumesc anticipat!

• Postolache Ana Maria

Urmați instrucțiunile din rețetă. Toate ingredientele sunt în cantități egale. Preparatul nu conține apă. Se folosește apa distilată doar pentru dizolvarea sărurilor biliare. Nu știm ce fel de vin s-a folosit. Probabil roșu e mai bun.